Senaste nytt

London - Tokyo

Wyll

Medlem
Hej BC vänner

Ska åka till Tokyo med BA (OW) på Avios finns det möjlighet att boka en roligare rutt? Har ingen erfarenhet utav OW så därför söker jag er hjälp

Tack

1. Varifrån vill du börja din resa? London
2. Var är din destination? Tokyo
3. När vill/behöver du resa ut? Maj
4. När vill/behöver du komma hem? Maj
5. Hur länge vill du vara borta? 7-10 dagar
6. Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna
7. I vilken kabinklass?
§ First
8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? One World
9. Vad är din budget? (per person) Ingen budget, Miles
10. Vad är det viktigaste för dig? Testa många First
§ Kortare restid -
§ Upplevelsen ombord -
§ Biljettpris -
Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
 

agehall

Medlem
Du kan boka vad du vill, men om du ska boka med Avios betalar du per sektor, så du får betala för det du reser. Det finns med andra ord ingen större vinst i att försöka hitta på skojiga rutter - det kommer bara att kosta skjortan, både i miles men även i form av avgifter.
 

Homer

Medlem
Förvisso betalar man per sektor och mendandra bolag än BA finns inte off-peak
men det finns en del tricks, om du t.ex flyger via Hong Kong och bokar som enkelbiljetter kan du spara in en massa avgifter
How to redeem Avios on Cathay Pacific

Börja i London betyder hursomhelst höga avgifter.
Bra rutter är t.ex Amsterdam/Paris - Kuala Lumpur med Malaysia i Airbus 380 - relativt låga avgifter och
sträckan är under 7000 miles


Här är fö en bra en bra guide

Your guide to spending Avios | 2017 edition - FlyerTalk Forums
 

Wyll

Medlem
tack @Homer och @agehall

Så OW har inte samma flexibilitet som *A med andra ord, tråkigt :mad:
Det används en Amex voucher också så får bli BA tor. Försökte få in JAL men det verkar svårt att hitta platser med dem.
 

agehall

Medlem
Kräver inte BA's AmEx-vouchers att du flyger BA-metall?

Hsh, JAL var inte speciellt svårt att hitta intra-asien när jag bokade några flighter till i höst. Hur det ser ut så här nära inpå avgång vet jag inte.
 

Wyll

Medlem
Kräver inte British Airways's AmEx-vouchers att du flyger British Airways-metall?

Hsh, JAL var inte speciellt svårt att hitta intra-asien när jag bokade några flighter till i höst. Hur det ser ut så här nära inpå avgång vet jag inte.

Ska låta det va osagt då det är en vän i UK som bokar resan. Men första gången vi tittade fans JAL och vi kunde boka så verkar som om vouchern funkar på JAL.
 

Wyll

Medlem
olt! Det är ju rätt bra isåfall.

Sorry, funkar inte :rolleyes: Antar att vi hade fått problem med bokningen om vi fortsatt med den.

Remember that you CANNOT redeem for codeshare flights or partner flights with your 2-4-1 voucher, even with a BA flight number.

(This is often an issue if trying to get to Cape Town via Johannesburg, as the Johannesburg to Cape Town connection is on Comair, a BA franchise. The planes look like BA planes and have BA flight numbers, but they cannot be used with the voucher.)
 
Toppen