Senaste nytt

Lokal BC-träff i Östersund 23/1

rob74

Medlem
Jag och Lonelyflyer tänker ses på Dalwhinnie, gemytlig krog med stort fokus på whisky, kl 18 på måndag 23/1. Blir det första mötet BC-kollegor emellan för oss båda, tror jag bestämt.
Om det är någon annan medlem i stan just då, så välkommen att höra av dig!

EDIT: Murphy är visst i farten och hade bokat alla bord till 20:30 en helt vanlig måndag. Så nu har jag ett bord först från ca 20:30.

Last edited:
Östersund? ;-) Det är ju bara 40 mil till Umeå, men det är i längsta laget för en BC-träff utan att få flyga... :)

Då har vi haft första träffen i Östersund. En tapper skara på hela två personer (dvs jag och Lonelyflyer) hade en trevlig stund med mat, öl och förstås mycket snack om flyg och resor. :)
Jag tog tillfället i akt att prova en tjeckisk whisky också. Alltid intressant att vidga vyerna med något lite ovanligare.

Tack för ikväll och väl mött nästa gång! :)

Last edited:
rob74:27348 skrev:
Jag och Lonelyflyer tänker ses på Dalwhinnie, gemytlig krog med stort fokus på whisky, kl 18 på måndag 23/1. Blir det första mötet BC-kollegor emellan för oss båda, tror jag bestämt.

Inser faktiskt nu att detta inte riktigt stämmer för min egen del. Jag och Ola Brandborn träffades ju faktiskt i somras hos gemensamma bekanta i Stockholm.
Och det ska vi göra igen om någon vecka på en båt som tuffar runt i Karibien.

Kul! Låter som ni hade en trevlig kväll.

Tjeckisk whisky har jag aldrig testat. Något att rekommendera?

Tyckte den var helt ok! Den hette Hammerhead och var på 40,7%. Minns dock inte vilken ålder det var. Den finns tydligen i en 21-årig utgåva, men av priset att döma (27 kr/cl) tror jag denna var yngre. De hade precis fått in den i sortimentet, så den stod inte med i whiskymenyn än.

Toppen