Senaste nytt

Lojal till vilken hotellkedja?

Väcker liv i den här tråden igen. Jag har inte riktigt så många nätter kanske 30-50 nätter utomlands och 10-15 i Sverige (primärt Göteborg).

Har kört Strawberry i Sverige innan men bytte till Scandic vid spenn haveriet, men har just nu fastnat för Radisson efter VIP matchningen så skulle nog säga att i Sverige blir det primärt Radisson och sekundärt Scandic.

Utomlands har jag kört Hilton mycket på grund av hilton gold via Amex och lyckades till och med få ihop till Diamond förra året.
Men jag måste säga att Diamond är en besvikelse, det blir knappt några uppgraderingar att tala om och hotellen har sina egna tolkningar av detta frukost ingår ju inte heller i USA längre. För att citera välkomstbrevet på Waldorf Astoria "Room to room and suite to suite upgrades only." vilket i praktiken innebär att man på sin höjd får samma rum som man bokat men högre upp. "Vi har glädjen att meddela att vi uppgraderat dig till [samma rumstyp]+high floor". Medan det på Hilton beskrivs som att man ska få uppgraderingar till "näst bästa (tillgängliga) rum". Jag har köpt en del poäng på Hilton och bott med 5th night free vilket ju kan ge bra värde men det kan man ju göra oavsett om man har något annat som primärt program.

Jag har i nuläget följande statusar, om det nu har betydelse för val framöver.
Hilton Diamond
IHG Platinum Elite
Radisson VIP
Marriott Gold Elite

Så vilka är alternativen? Vilken kedja kör du med och varför?

Jag är lite nyfiken på Hyatt men finns det några genvägar där, jag skulle kanske kunna nå EXPLORIST på sin höjd men tveksamt om jag kan lägga alla nätter där.
Har en hög med olika statusar men har primärt satsat på Hilton fram tills förra året då jag valt att även säkra upp globalist på Hyatt. Du har ju Hyatt i Gbg, Malmö och Stockholm så nätterna i Gbg kam du ju lägga där och då borde 60 nätter kunna vara inom räckhåll? Jobbar du åt större multinationellt bolag så brukar det att gå att få fast track.

HHD har tyvärr blivit ganska urvattnat pga hur lätt det är för amerikaner att få statusen och med.omläggningen så är det inte heller högsta status (till skillnad från Globalist).

Sen går det ju att få Titan-status på GHD efter tre stays så det är en ganska lågt hängande frukt som back-up.

Toppen