Senaste nytt

LIVE-Reserapport - Japan - ANA B787 Business Class - Stockholm - Tokyo

God morgon,

Var ett tag sen jag gjorde en riktig liverapport (ca 6 månader sedan) men nu är det dags!
I Juli 2024 släppte ANA biljetterna för den mycket efterlängtade direktlinjen mellan Stockholm - Tokyo Haneda.
Jag lyckades hugga bonusbiljetter via Eurobonus och tänkte inte mycket mer på att det också var sportlovsveckan för Stockholmarna. Oavsett tur det att man lyckades få ledigt från jobbet och kunde åka.

Med mig på flighten åker även en polare som cashade en biljett i premium economy, så vänta er lite bilder även därifrån. Just nu är väskorna packade och vår 12 åriga B787-8 är inbound till Arlanda straxt norr om Östersund.

Om ni vill få en ännu mer liverapport än här kan ni också följa resan på Instagram-Story: https://www.instagram.com/simply_aviation

1740285491286.png
 
Försökte droppa ett inlägg precis vid pushback men mottagningen stendog när jag kom ombord på flygplanet (metalburk).

Pre departure drink var Sparkling wine eller apelsinjuice serverad i plastglas. Gissar att man sparar glas på grund av vikten och distansen på flighten.

Pushback prick på avgångstid, vi taxade ut till 19R och vid start varvades motorerna duktig med bromsen tillsatt (static takeoff). Kändes definitivt som ett maximal motorpådrag och efter en lång take off roll så lyfte vi.
 

Attachments

  • 20250223_090348.jpg
    20250223_090348.jpg
    {memory} MB · Visningar: 296
  • 20250223_091156.jpg
    20250223_091156.jpg
    {memory} MB · Visningar: 297
  • 20250223_091627.jpg
    20250223_091627.jpg
    {memory} MB · Visningar: 289
  • 20250223_094639(0).jpg
    20250223_094639(0).jpg
    {memory} MB · Visningar: 270
  • 20250223_090622.jpg
    20250223_090622.jpg
    {memory} MB · Visningar: 264
Hur är beläggningen ombord?
Eco = 100%
Pe = 95% (ett av 21 säten lediga)
Biz = 70% (50/50 mellan japaner och västerlänningar)

Hemresan nästa helg är helt fullbokad, går typ att boka en full fare C på flighten, men PE och E är slutsåld.

Det jag hört är att snittet på beläggning är 85%. Fraktmässigt vet jag sedan 1 vecka tillbaka att dagens flight var knökfull, så jag gissar att om det fortsätter så här kommer man nog uppgradera till B787-9 inom något år säkert.

Halva cargo var fyllt med denna last.20250223_082815.jpg
 
Det jag hört är att snittet på beläggning är 85%. Fraktmässigt vet jag sedan 1 vecka tillbaka att dagens flight var knökfull, så jag gissar att om det fortsätter så här kommer man nog uppgradera till B787-9 inom något år säkert.

Kanske en avgång till i veckan.
 
Det jag hört är att snittet på beläggning är 85%. Fraktmässigt vet jag sedan 1 vecka tillbaka att dagens flight var knökfull, så jag gissar att om det fortsätter så här kommer man nog uppgradera till B787-9 inom något år säkert.

Kanske en avgång till i veckan.
Jag gissar bara men eftersom man startat MXP och IST samtidigt lär väl avgörandet bli vilken som går bäst. Man skruvar upp på den destination som går bra och skruvar ner på den sämre.
 
Vi passerar just nu Tblisi, avslutat en 4 rätters lunch/middag.

Kvalitén var i standard med vad man förväntar sig av ANA. Har ännu inte hunnit pröva Arboga ölen, crew insistera att jag borde göra en Sake prövning vilket jag lyssnar på.
 

Attachments

  • 20250223_102141.jpg
    20250223_102141.jpg
    {memory} MB · Visningar: 358
  • 20250223_105635.jpg
    20250223_105635.jpg
    {memory} MB · Visningar: 361
  • 20250223_111241.jpg
    20250223_111241.jpg
    {memory} MB · Visningar: 358
  • 20250223_114405.jpg
    20250223_114405.jpg
    {memory} MB · Visningar: 352
  • 20250223_115337.jpg
    20250223_115337.jpg
    {memory} MB · Visningar: 342
  • 20250223_114455.jpg
    20250223_114455.jpg
    {memory} MB · Visningar: 331
  • 20250223_121225.jpg
    20250223_121225.jpg
    {memory} MB · Visningar: 321
  • 20250223_111140.jpg
    20250223_111140.jpg
    {memory} MB · Visningar: 318
Toppen