Andreas Eriksson
Medlem
Ska inte orera om din (eventuella brist på) privatmoral - även om din analogi om att "mord är ok om man är beredd ta konsekvenserna" är direkt stötande - utan bara konstatera att det du föreslår ovan är straffbart.
Är mycket väl medveten om det.
Det är mycket som är olagligt och omoraliskt. Så sent som för en timme sedan bröt jag mot lagen då jag körde i 65km/h på 50-väg.
Det finns dock flera kategorier av människor. De som gör fel och står för sina misstag och tar konsekvenserna och är öppna och ärliga med sina tankar och funderingar samt brott.
Sedan finns det folk som stjäl från hotellrum, fifflar med siffror, agerar svart-taxi, köper sex (host, gubbslem), slåss, hotar, skadar sina djur, använder narkotika, kör för fort och bra massa annat olagligt men försöker framstå som att man är guds bästa barn och aldrig gör fel. En falsk hycklare är dessa i mina ögon och tyvärr är detta troligtvis bland det vanligaste beteendet. Jag har mer respekt för en pundare som är öppen med sitt missbruk än någon affärsman som hycklar.
Sen har vi en annan kategori, som nekar till brott trots att det finns mängder av vittnesmål och tom fotobevis (host, politiker), sedan har vi gängbrottslingar som nekar till brott fastän polisen tom griper dom med blodig kniv. (I din do nuttin....I swear)
Bad om att släppa detta, och det hade du sett om du faktiskt läst mer än TS.
Jag agerar brottsligt och lite omoraliskt lite då och då men det är upp till mig. När det kommer till kritan tar jag alltid mitt ansvar och står för det. Något som är ganska ovanligt när allt handlar om fasader och status år 2018.
Last edited: