Lion Air, någon som testat?

Jag skulle inte flyga Lion air om jag så fick betalt.

Överarbetade och trötta piloter på det bolaget.

ok, letar resa Krabi-Bangkok, och dessa kom upp... verkar inte vara en hit. MEN, hur är Air Asia då? bättre?

Har jag flyget med dem ett par gånger i Indonesien och allt har fungerat som det ska. De har köpt in många nya Boeingplan men sedan är inte luftsäkerheten den bästa i Indonesien även om den har blivit bättre.

Air Asia slarvade bort mitt bagage och vägrade ersätta det. Annars har de fungerat bra...

Har flugit Wings air ( som ju är dotterbolag till lion?)

Helt nytt flygplan mellan malang och denpasar i åskoväder. Mitt under flighten började det lukta cigarettrök varpå vi reagerade tillsammans med övriga passagerare. Personalen förnekade dock vårt påstående trots att en av piloterna stod och råkade i bagageutrymmet när hon öppnade dörren.

I övrigt en helt ok flight.

Impendill skrev:Har flugit Wings air ( som ju är dotterbolag till lion?)Helt nytt flygplan mellan malang och denpasar i åskoväder. Mitt under flighten började det lukta cigarettrök varpå vi reagerade tillsammans med övriga passagerare. Personalen förnekade dock vårt påstående trots att en av piloterna stod och råkade i bagageutrymmet när hon öppnade dörren.I övrigt en helt ok flight.Klicka för att utvidga...
I Bagageutrymmet? Vad var det för kärra?

Lion air er udmaerkede. Flyver gerne med dem, isaer indenrigs i Thailand. Og, som altid naar der har vaeret et havari, kan man forvente at sikkerheden er top notch - de er godkendte til flyvning i EU siden 2016. Lion Air - Wikipedia

Jeg skal selv ud at flyve med B737-800 her i aften og igen i morgen tidlig. Ruten er PNH-KUL-CGK. Dette er imidlertid med MH's gamle 737'ere som er godt gennemproevede. 737-800 MAX kan vel stadig have lidt boernesygdomme?

Back