Senaste nytt

Layover I Seoul 9h

God aften,

Har ca 9h layover i Seoul på min och konens resa mot Tokyo.
Vi landar på ICN tidig morgon 0730 och flyger vidare från GMP mot Tokyo vid 16-ish.

Har tænkt följande scenario...

Taxi/lokaltrafik till GMP från ICN - checka in/låsa in väskorna.
Vidare in till Gwangjang market, trycka massa mat och sen vidare till något tempel, för att sedan avsluta med Samsung store (billigt i förhållande till här hemma). Sen ut till lufthavnen igen.

Vad tänker ni, är det ok med tid till det? Eller är jag helt ute och cyklar.

Det låter som om det är möjligt att göra, har själv tagit tåget från ICN till GMP, det blir väldigt fullt på tåget efter 2 eller 3 stationer men bra med plats från ICN, de tar bara cash för tåget så något att tänka på. Det var en hel del promenad från tåget till GMP terminalerna så kanske snabbare att ta taxi in.

Inte gjort det andra ni nämner på en stop.

Det går säkert bra. Ladda ner Naver maps om du inte redan gjort det och testa dina transportvägar. (Google maps är inget bra för Korea) Du ser hur du åker kollektivt eller hur lång tid det tar med bil/taxi. Så kan du bedöma bättre själv sen.

Du kan även ladda ner T money-appen (Android, versionen för turister) och toppa upp med kort (AMEX OK!) så kan du betala för buss/tunnelbana etc utan att fippla med kontanter eller fysiskt T money-kort.

Naver maps säger:

ICN - GMP 1 h med flygbuss.
GMP - Gwangjang market 1 h med tunnelbana+gå.

Jag vet inte vilket typ av tempel eller vilken Samsung store du vill besöka men om du väljer platser i närheten av Jongno/Euljiro där ni redan är för Gwangjang market så borde tidsplanen hålla.

Personligen hade jag nog vid närmare eftertanke strukit en sak på agendan för att inte behöva stressa. Eller åtminstone bestämt vad som ska bortprioriteras om hålltider inte kan hållas. Man kan alltid få oplanerade förseningar.

Enjoy Seoul!

Naver maps säger:

ICN - GMP 1 h med flygbuss.
GMP - Gwangjang market 1 h med tunnelbana+gå.

Jag vet inte vilket typ av tempel eller vilken Samsung store du vill besöka men om du väljer platser i närheten av Jongno/Euljiro där ni redan är för Gwangjang market så borde tidsplanen hålla.

Personligen hade jag nog vid närmare eftertanke strukit en sak på agendan för att inte behöva stressa. Eller åtminstone bestämt vad som ska bortprioriteras om hålltider inte kan hållas. Man kan alltid få oplanerade förseningar.

Enjoy Seoul!
Tack! Värdefull information

• Gilla
Reactions: hco
Toppen