Senaste nytt

Laptop/personal item

Berguv

Medlem
Sprang på denna och blev helt såld. Perfekt att förstärka rullväskan med, tillräckligt liten för att inte vara bökig på korta flighter samtidigt tillräckligt stor för långa flighter då jag ofta vill ha någon halsduk etc.

Men. Är så exalterad att jag är rädd att jag missar något dåligt? Någon som kommer på?
Någon som har ett alternativ (har läst i forumet men hittar bara ryggor, totes och portföljer).

The Bento Bag: Most Thoughtful Travel Bag Ever | Indiegogo
 
Sprang på denna och blev helt såld. Perfekt att förstärka rullväskan med, tillräckligt liten för att inte vara bökig på korta flighter samtidigt tillräckligt stor för långa flighter då jag ofta vill ha någon halsduk etc.

Men. Är så exalterad att jag är rädd att jag missar något dåligt? Någon som kommer på?
Någon som har ett alternativ (har läst i forumet men hittar bara ryggor, totes och portföljer).

The Bento Bag: Most Thoughtful Travel Bag Ever | Indiegogo
Kolla så att det går att koppla ur batteriet på den där, jänkarna kam vara en smula kinkiga med det där. De ogillar elektronik som inte går att koppla ur.

Edit: mer info här: https://www.iata.org/whatwedo/safet...egrated-lithium-batteries-and-electronics.pdf
 

Brandten

Medlem
Jag fattar nog inte...

Vill jag ha ström lägger jag i valfri power bank i den väska jag har (eller laddar på flyget)?

Killen i reklamfilmen rullar iväg på en liten 4-wheel kabinväska + Bento'n på. Man får väl inte ha 2 handbagage?

När jag packat klart Bento väger den såpass mycket att jag ändå vill ha en kabinväska med hjul som jag lätt kan parkera på det smutsiga flygplatsgolvet.
 
Jag fattar nog inte...

Vill jag ha ström lägger jag i valfri power bank i den väska jag har (eller laddar på flyget)?

Killen i reklamfilmen rullar iväg på en liten 4-wheel kabinväska + Bento'n på. Man får väl inte ha 2 handbagage?

När jag packat klart Bento väger den såpass mycket att jag ändå vill ha en kabinväska med hjul som jag lätt kan parkera på det smutsiga flygplatsgolvet.

Den där väskan räknas som ett personal item och på många flygbolag så får man väl ha med ett handbagage plus ett personal item ?
 
Benton är 44 x 25 x 20 cm, SAS definition av en personal item är max 40 x 30 x 15 cm. Inte för att jag någonsin sett det mätas, men risken finns att man åker på problem om man dessutom har en vanlig carryonväska.
 

STO-ARN

Medlem
Denna "Benton" ser ju bild- & måttmässigt ut som ett normalt handbagage. Skulle nog välja en väska som ej är så "tjock på djupet"...
 

Jönsson

Medlem
En tillsynes praktisk produkt men text som denna gör mig aningen skeptisk.

” The bag's handles and straps are crafted with luxury microfiber leather. ”

Vanligt konstläder med andra ord. Kvalitén ser ut att vara sisådär.


Sprang på denna och blev helt såld. Perfekt att förstärka rullväskan med, tillräckligt liten för att inte vara bökig på korta flighter samtidigt tillräckligt stor för långa flighter då jag ofta vill ha någon halsduk etc.

Men. Är så exalterad att jag är rädd att jag missar något dåligt? Någon som kommer på?
Någon som har ett alternativ (har läst i forumet men hittar bara ryggor, totes och portföljer).

The Bento Bag: Most Thoughtful Travel Bag Ever | Indiegogo
 

Berguv

Medlem
Bra synpunkter, tack.
Är inte skraj över storlek, hur ofta har det hänt att någon bråkat (och då kan man ju bara slänga in rullväskan i hold). Hur många gånger har man inte rullat in med en överfull rullväska, en tokpackad laptopväska, en större present till respektive man sprang på på flygplatsen och en taxfree-påsar med två literflaskor? Bättre då att kunna ha tryckt ner allt i ett kolli om du frågar mig.

Men den är nog på gränsen. Väskan från SF verkar bra, slightly liten.

Sprang på dessa också, är kär i Filson så blir nog en sådan.


24-Hour Tin Briefcase | Filson
48-Hour Duffle Bag | Filson

Intressant detta, får upp en annons i mitt FB-flöde på något jag inte viste att jag behövde. Nu köper jag en väska för 400-500USD som konsekvens.... :D
 
Toppen