Senaste nytt

Löpresa

Lokföraren

Medlem
hejsan alla

Jag skulle vilja höra om någon har förslag på billiga löpresor?

Mitt mål är att komma ibäg någon vecka i höst. Men ekonomin är lite tight nu, så jag vill gärna få det någorlunda billigt.

Har ni några förslag? Appollo, ving, springtime m.fl. Har jag kollat på. Tänkte om set finns något gömt, kanske en liten resbyrå eller klubb i småland eller så som ordnar.

Tänker du träningsresa? Vad är viktigast för dig? Var utgår du ifrån?

Min erfarenhet är att Springtime och Apollo/Playitas är välorganiserade, och givande, men kostar också ~10kkr för en vecka. Åka med en löparklubb blir mycket billigare, men organisationen är ideell och är ofta beroende på deltagarna.
Är det tävling utomlands du är ute efter ordnar många klubbar spontant resor dit och det ger löparsällskap.
Kolla med löpar/skidklubbar där du bor och hör dig för!
Finns också egenföretagare som driver löparresor, närmast är väl Löparäventyret. Ofta till en tävling som hon ordnar arrangemang omkring.
Team Nordic Trail har också löparresor.

Ucpa har trailrunnerresor, brukar vara prisvärda.
Friluftsfrämjandet kan ha arrangemang.
Friskis&Svettis?

Last edited:
Sprang Istanbul Marathon för några år sedan. Flög fram och tillbaka oerhört billigt, för typ 900 kr. Bodde ännu billigare. Själva loppet kostade väl 200 kr, också oerhört billigt. Men där fick man också vad man betalade för.

Tyvärr var bansträckningen (som ser rätt fin ut på kartan) makalöst tråkig förutom inledningen och de sista 2-3 km. Långt parti från 21-40 som var längs vattnet men precis vid en mur. Under banan skulle det finnas "Water and special sport drink". Det visade sig betyda "Vatten, och ett bord som du hade kunnat ställa din personliga sport-dryck på tidigare under morgonen om du hade velat". Tur att jag bar med mig sportdryck för säkerhetsskull. Sprang och pratade med en annan svensk vid kanske 35 km som var helt förstörd pga att hon bara druckit vatten.

Barcelona Marathon är betydligt finare bana. Förvånansvärt flack bana i en så kuperad stad. Rekommenderas verkligen.

Toppen