Senaste nytt

Lång transfer med flygplatsbyte i Milano - vad göra?

Tjaeng

Medlem
EB-erbjudandet till Milano kom lägligt inför en planerad resa till Cagliari Tiderna inte fullt lika lägliga. Resultatet är att jag i januari kommer att landa på MXP kl 10:30 och ha flight från LIN kl 16:50. Nu vill jag fråga experterna:

* Hur och hur lång tid ska avsättas till flygplatstransfern?
* Vad ska man göra däremellan? Var väl en 7-8 år sedan jag var i Milano senast, så allt som går att göra med kabinbaggaget i släptåg går an
 

Palazzi

Medlem
40min tar Malpensa Express till centralen. Du behöver max vänta 28min mellan avgångarna. Flygplatsen brukar gå snabbt att orientera sig i. Räkna med att du behöver ca 1h30-1h40min från du landat tills du är på centralstationen.

Starfly-bussarna tar ca 25min från centralstationen till Linate, och avgår var 30:e minut.

Du behöver ungefär 2h30min från Malpensa till Linate, via centrum. Sedan bör du vara ca1h30min före avgång på Linate. Redan uppe i 4h då...

Frågan är om det är värt att ta sig in till stan om du bara får två timmar?

Finns bussar direkt mellan Malpensa och Linate, och de avgår ganska frekvent. Bussarna tar ca 1h30min. Spendera helst längre tid på Malpensa än Linate, för där finns absolut inget att göra.
 
Toppen