Senaste nytt

Lågprisbolagen gör det svårare att köpa incheckat bagage till humana priser

Nej. Men om man ska behöva ringa och fråga om sånt här, har jag då fel i påståendet som tråden handlar om, "Lågprisbolagen gör det svårare att köpa incheckat bagage till humana priser"?

Har inte sagt att påståendet är fel. Tänkte mest att de kanske kunde lösa problemet då det står att man även ska kunna boka extra baggage via dem.

Tycker denna tråd var en av dem som gett mest ny info på siten på senaste tiden. Har själv flera gånger kopplat på en resa med lågprisbolag intra Asien och aldrig varit med om något problem av detta slag. Är själv en van resenär och det är verkligen en nyttig information att vissa bolag bör undvikas och att man skall vara extremt noggrann och kolla upp med externa reviges innan man bokar om man flyger med bagage framöver. Tack @Budgetresenär!

Instämmer med drg. Bra att veta detta.

Jag brukar kolla vad bagageregler och avgifter vid bokning, men jag brukar vänta med att boka bagage. Det kanske jag skall ändra på nu.

Ett annat flygbolag som har oväntat höga bagageavgifter är Frontier i USA. 60USD för incheckad väska upp till 23kg, och 60USD för normal kabinväska. Det var dock inga problem att köpa i förväg.

Det var dock inga problem att köpa i förväg.
Det är exakt det som är skillnaden, de flesta lågprisbolagen skickar flera påminnelser via email och push-notiser i deras app att man ska komma ihåg att köpa bagage i förväg, men här vill de verkligen inte att man ska köpa det i förväg. Jag läste hemska historier på Tripadvisor, t ex kundtjänsten uppger att man på outstation-flygplatser kan köpa rabatterat bagage 4 timmar innan avgång, men det finns inget försäljningskontor och incheckningen öppnar bara 2 timmar innan avgång...

Toppen