Senaste nytt

Länsförsäkringar och Viruset

Glenn E

Medlem
Länsförsäkringar har stoppat reseförsäkringen för viruset. Från och med 3 månader efter att regeringen avrådde till resor över hela världen.
Jag bor i Shanghai och har tagit en förlängning på min hemförsäkring för att gälla även i Shanghai. Ett prisvärt alternativ. Jag fick e-post av Länsförsäkringar om att försäkringen inte gäller längre för viruset. Jag har en annan försäkring i Kina också så det är ok ändå. Ändå kanske något att tänka på innan man reser nästa gång.

Jag har också länsförsäkringar och har en förlängd reseförsäkring i för vistelse i USA jag har fått den förlängd 2 gånger och efter sista kontakten med dom som sa man att om jag skulle få Corona virus i mig efter den 24e Juni så täcks det inte av försäkringen, löser sig för mig då jag u lyckats ta mig hem.

Det är en försäkring som är till för svenskar som jobbar eller studerar utomlands. Den måste tas innan avresa och man kan som längst ha den i 5 år. Det är som att ha en svensk hemförsäkring utomlands och sjukvård ingår med obegränsat belopp i Max 3 månader per skada. Man måste ha hemförsäkring genom Länsförsäkringar i Sverige för att kunna teckna denna försäkring.
Den kostar kanske 12000 kronor per år.
USA och Schweiz är dyrare.

Vi har bara den privata delen av länsförsäkringars vanliga reseförsäkring. Men kollade i alla fall precis om den gällde just nu och stod tydligt på deras hemsida att den inte gäller så länge UD har en avrådan.

Toppen