Senaste nytt

Kreditkort för semesterändamål

Trots ett febrilt letande har jag inte lyckats hitta ett svar på vilket kort som skulle passa mig bäst. Tänkte åka iväg tillsammans med min sambo på en längre semester (tre månader) och vill därför ha ett kort som uppfyller följande krav:
1. Fri tillgång till lounge för totalt två personer.
2. Bästa möjliga reseförsäkring.

Någon som har tips på bra kreditkort?

Tänkte åka iväg tillsammans med min sambo på en längre semester (tre månader)
Eftersom ni ska vara borta så länge så kan ett tips också vara att välja ett kort där det går att få räkningen via e-faktura... Både SAS Amex och SAS Mastercard kan lösa det, vet inte hur det ser ut med övriga...

Amex Platinum kickar in bra både på ettan och tvåan.

Tack för tipset. Ska jämföra deras reseförsäkring med den jag får via hemförsäkringsbolaget. Har vi förresten något alternativ till Amex Platinum?

Eftersom ni ska vara borta så länge så kan ett tips också vara att välja ett kort där det går att få räkningen via e-faktura... Både SAS Amex och SAS Mastercard kan lösa det, vet inte hur det ser ut med övriga...

Bra tips, tack så mycket.

SAS Amex Elite har nästan lika bra försäkring, men utan hyrbilsdelen. Så ska ni ej hyra mycket bil så kanske Elite passar.

Sen kan det vara lägga att fråga sig om det är värt 6000kr om syftet med kortet uteslutande är försäkring och lounge. En bra separat reseförsäkring eller att hotta upp sin hemförsäkring brukar inte vara särskilt dyrt, så vad är loungetillgången egentligen värd?

Toppen