Senaste nytt

Kraftig prisökning på JR-Pass (Japan Rail) från oktober 2023

J1981

Medlem
Fördelen med ANAs biljetter är/var att du kunde köpa biljetterna själv på nätet. Sedan kollar de vid incheckning att du verkligen är utlänning. Det enda som krävdes vid bokningen var att man angav e-biljettnummer för sin t&R in och ut ut Japan.

Med JAL-biljetterna måste man först bevisa att man är utlänning bosatt utanför Japan (skicka in scannade bilder på pass och el-räkningar...) samt boka biljetterna via en agent och närmast agent finns i London.
Så var det åtminstone sist jag köpte från JAL, men det är 7-8 år sedan.

Och ANAs 5500 yen för kortare hopp är svårslaget. JALs yokoso är omkring 15 000 yen per segment. Det är inte speciellt mycket billigare än ordinarie biljetter

Bokat ett par legs nu i sommar med JAL Explorer online. Behövde fylla i bokningsnummer för flyget till japan + passnummer.
Sträckorna HND-CTS och CTS-KIX låg på ca 11000 yen och KIX-HND på ca 8000 yen
 

Homer

Medlem
Utmärkt deal att använda Avioser, eftersom avgifterna är så låga eller obefintliga kostar det ju inget att boka av.

Här Kaghoshima-Tokyo

JAL Avios.jpg
JAL Avios 2.jpg
 
Går det att köpa nu innan prishöjning för en resa som sker nästa år i april?
Har för mig att jag läst att det är osäker just nu vad som gäller.
Men är inte säker på det.

Du kan ju höra av dig till Flygi som säljer JR pass i sverige, dom svara alltid snabbt och trevligt dom gånger jag beställt av dom

Återkom gärna med den info du får eller hittar :D
 

Tevyn

Medlem
Har för mig att jag läst att det är osäker just nu vad som gäller.
Men är inte säker på det.

Du kan ju höra av dig till Flygi som säljer JR pass i sverige, dom svara alltid snabbt och trevligt dom gånger jag beställt av dom

Återkom gärna med den info du får eller hittar :D
Tack för tips! Ska höra med dem i veckan :D
 
Toppen