Senaste nytt

Kostnad uppgradering Thai

plover

Medlem
Min Eurobonus-resa i ekonomi är inbokad med TG i november, hittade ingenting om ev uppgradering på Thai's informatiosssidor och det är flera i tråden som haft samma arfarenhet. Tack för all bra input :)
 

Ge We

Medlem
Såvitt jag vet går det inte att uppgradera en bonusbiljett på THAI över huvud taget. Inte i förväg och inte vid incheckning eller vid gate. Inte ens om man bokat med ROP poäng. Vid köp av biljett måste den vara i lägst Q class för att man ska kunna uppgradera med poäng eller nyttja en goldupgrade.
THAI har ökat sina priser rejält. Det behövs mer konkurrens på linjen Stockholm till Bangkok.
För information: jag åker om några veckor Stockholm till Bangkok tur och retur tre veckor. En biljett i Q class kostade mej 12 500 SEK. Jag nyttjade en goldupgrade. Den biljetten i Royal Silk skulle ha gått på cirka 31 000 SEK. Ganska bra utväxling.
Jag har köpt biljetten på resebyrå. Nya biljetteringen till Silk class gör THAI-kontoret i Stockholm.
Senast jag flög THAI var före pandemin i december 2019. Stockholm/Bangkok/Melbourne t o r. Tror jag betalade cirka 13 000 SEK i Q-class. Och då kom jag till Melbourne!! Jämför ovan. Nyttjade då också en goldupgrade. Den biljetten i Silk skulle gått på cirka 36 000 SEK.
 
Toppen