Senaste nytt

Kostnad för ombokning av SAS Plus biljett - Mileage Run

famhanssons

Medlem
Jag har en fundering kring ombokning av SAS Plus biljett jag ska använda för en MR.

Pånera att jag köper ARN-ATH-ARN till en dag där priset är 2.000 kr. Om jag sedan bokar om den till en dag som passar mig bättre men att den dagen kostar biljetten 4.000 kr. Kommer jag då behöva betala mellanskillnaden? Orsaken att jag frågar är att man letar dagar som passar en men om det går att omboka kan man enkelt köpa billigast men sedan boka om till bättre dag.

Vet att de enda riktiga svaren får man här. Att prata med SAS skapar oftast ännu fler frågor.
 

Thornado

Medlem
Du får betala mellanskillnaden upp till det nya priset om du bokar om.
Om du har en SAS Plus Full Flex-biljett så kan du boka om till godtycklig avgång där det finns plats utan extra kostnad, men det beror ju då på att du redan har betalat det dyraste priset.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har en fundering kring ombokning av SAS Plus biljett jag ska använda för en MR.

Pånera att jag köper ARN-ATH-ARN till en dag där priset är 2.000 kr. Om jag sedan bokar om den till en dag som passar mig bättre men att den dagen kostar biljetten 4.000 kr. Kommer jag då behöva betala mellanskillnaden? Orsaken att jag frågar är att man letar dagar som passar en men om det går att omboka kan man enkelt köpa billigast men sedan boka om till bättre dag.

Vet att de enda riktiga svaren får man här. Att prata med SAS skapar oftast ännu fler frågor.
Ja, det finns olika bokningsklasser i SAS Plus.
Den billigaste är i A klass och det finns förmodligen inte någon ledig plats i A klass på det datumet du vill flyga. Därför behöver du att betala mellanskillnaden.
 
Toppen