Senaste nytt

Kort hopp från Singapore

intuition

Medlem
Jag har en resa bokad till Singapore i slutet av november. 3 nätter där, to-sön. Nu blir det så att jag inte har något direkt ärende där, utan jag kommer i stort sett att bara vara ensam, ta hand om mig, ladda batterier och få lite inspiration.

Men då började Singapore kännas lite dyrt och jag började fundera på att poppa över gränsen till Malaysia för att bo billigare. Fast när jag börjde tänka så blev jag mer rastlös och började fundera på om jag inte helt enkelt skulle flyga någonannanstans för ett par dagar.

Bali? Kanske lite för regnigt. Gillar inte Bali i sig, men inläst på en resort för att äta/dricka/vila är OK!
Manilla - Har inte varit på Filipinerna och Conrad ser trevligt ut (inte för att det blir billigt)
Kota Kinabalu? Har ingen aning!
Jakrata? Nja, ser stökigt ut.
Australien och överaska min syster - Jo, det vore kul. Fast Inte mycket tid relaxa och dricka vin. Och biljetter (revenue eller award) lär kännas omöjligt.
Japan bara att komma dit igen är värt mycket. Men avståndet avskräcker även där.

Så vilka tankar och idéer dyker upp på frågan "Tre dygn i Singapore - vart ska jag åka istället?" :p

Tycker de flesta alternativen är lite väl långt bort för endast 3 dagar. Jag hade nog hållt mig till Langkawi eller om du känner dig flådig, Pangkor Laut.

Tag en baad (faerge, flygbaad) fra havnen ud til en af de naerliggende Indonesiske oer og slap af paa gode, billige hoteller med strande. Det er det Singaporeanerne selv goer.

Håller med. Ge Singapore en dag eller så, men du är på rätt spår ifråga om prisnivån. Singapore är dyrt. Langkawi är lämpligt för avkoppling tycker jag. Kota Kinabalu likaså, men pratar vi resort där så är du ändå uppe på höga priser. Instämmer sammanfattningsvis i Bintan. Förmodligen smidigast och löser ut dina funderingar på ett bra sätt.

Hmm, hoppar in här då jag skall till SIN dnna weekend, någon som har några kul tips ? Vädret ser inte sol och bad-aktigt ut :)

Hmm, hoppar in här då jag skall till SIN dnna weekend, någon som har några kul tips ? Vädret ser inte sol och bad-aktigt ut :)
Vädret är aldrig sol och bad-aktigt.

Gillar man mat så är Singapore världens bästa stad för det. Vill man ta sig till Malaysia är tåget till JB enkelt och kan göras som utflykt. Sentosa är skit.

Not so hot takes.

Toppen