Senaste nytt

Korean Air öppnar världens första tax-free butik i luften!

Jacob

Medlem
Trött på att stressa igenom överfulla tax-free butiker på flygplatsen innan avgång?
Nu finns det en lösning på detta! Korean Air har tagit beslut om att öppna världens första tax-free butik i luften på sin Airbus A380.

Butiken kommer ligga på nedervåningen, längst bak i kabinen, med en yta på 11,9 kvadratmeter, vilket motsvarar 13 ekonomi klass säten.

Butiken kommer bestå av fem "enheter", varav en enhet ska användas för reklam. Varje enhet klarar av att hålla 30 kg av produkter.
Sortimentet kommer huvudsakligen bestå av kosmetika och parfymer samt en mindre mängd alkohol.

1 juni räknar Korean Air att börja flyga med sin första Airbus A380 mellan Seoul, Tokyo och Hong Kong.

Jag är minst sagt sugen på att sticka mot Korea i sommar för att testa lite "inflight shopping"... :cool:
 

Jacob

Medlem
Vill minnas att jag läste att invigningsflygningen (den första reguljära) är runt 17-18 juni någongång, Seoul/Incheon-Tokyo/Narita.

Ser i alla fall ut som A380 kommer användas 1-2 gånger dagligen till Hong Kong samt en gång dagligen till Tokyo.
 

Jacob

Medlem
Vem i detta forum blir först att handla i KE taxfreebutik?
Jag hade hoppats det skulle bli jag eftersom jag ändå skulle flyga Hong Kong-Seoul som Korean Air använder A380 med på en daglig rotation, men de hade så dumma tider och gick inte riktigt ihop på något sätt.

Så tävlingen är fortfarande öppen... :)
 
Toppen