Senaste nytt

Konstiga erbjudanden om upgrade, bättre att göra upgrade vid checkin?

chrloc

Medlem
Har bokat med Qatar:
ARN-DOH-CMB return
Economy ut och business hem
3 vuxna och en tonåring
Lagt oss på 2 olika bokningar.
Fick erbjudande via mail på för upgrade till business:
Bokning 1: DOH-CMB 4665 SEK per person
Bokning 2: ARN-DOH: 10.379 SEK pp och DOH-CMB: 8301 SEK pp = Totalt: 37.360 SEK!
Chattade med Qatar och kan uppgradera via hemsida/chatt ARN-DOH-CMB för 31.886 SEK

Sammantaget tycker jag erbjudande via mail är dyrt!

Enda fördelen med erbjudande via mail är att jag kan välja att uppgradera en sträcka.

Funderar på att strunta i mailerbjudande och testa vid checkin.

Tror ni det blir billigare vid checkin?

Synpunkter?

Last edited:
Vad kostar det att boka business ARN-DOH-CMB på dina datum?

Om det är dyrare än vad ni betalat för biljetterna + 31 886 kr kan ju erbjudandet du fått räknas som bra rent i kr.

Har upptäckt nu efter många år att om man får ett "upgrade offer" så är det billigare att gå in i sin bokning "change flight" och ändra sin bokning där till C t ex. Har sparat många hundralappar där.
Senast igår hade jag ett upgrade offer cph-bkk på 3600 dkk. Går in i change flight och där kan jag få det för 2940 dkk vilket för övrigt nog är det bästa offer jag fått då dem brukar vara helt sinnessjukt dåliga. Ibland är det t om billigare att köpa en helt ny C biljett än att uppgradera från sin economy.

Har upptäckt nu efter många år att om man får ett "upgrade offer" så är det billigare att gå in i sin bokning "change flight" och ändra sin bokning där till C t ex. Har sparat många hundralappar där.
Senast igår hade jag ett upgrade offer cph-bkk på 3600 dkk. Går in i change flight och där kan jag få det för 2940 dkk vilket för övrigt nog är det bästa offer jag fått då dem brukar vara helt sinnessjukt dåliga. Ibland är det t om billigare att köpa en helt ny C biljett än att uppgradera från sin economy.
Det är bara ett ben CPH-DOH eller DOH-BKK som kostar 3600 eller i ditt fall 2970. Oavsett är det väldigt fördelaktigt pris och jag hade slått till direkt med den uppgraderingen.
Min arbetsgivare bokar via tredje part och tyvärr kan jag ej modifiera den biljetten på andra platser än Qatars incheckningsdisk eller transferdisken. Online är jag tyvärr, limiterad att enbart använda Avios eller Qcredits för uppgraderingar.

Det är bara ett ben CPH-DOH eller DOH-BKK som kostar 3600 eller i ditt fall 2970. Oavsett är det väldigt fördelaktigt pris och jag hade slått till direkt med den uppgraderingen.
Min arbetsgivare bokar via tredje part och tyvärr kan jag ej modifiera den biljetten på andra platser än Qatars incheckningsdisk eller transferdisken. Online är jag tyvärr, limiterad att enbart använda Avios eller Qcredits för uppgraderingar.
Hela vägen. Cph-doha-bkk. Normalt ligger de på allt från 5000 till det värsta jag sett 53 000 dkk för en kollega nu i juli. Helt sinnessjukt.
Jag flyger 788 och 380 så jag får ingen qsuite men jag överlever.
Trist du har det så men det är inga bra offers till 95% så du missar inget. Antar att du inte kan "change flight" gratis när det är via tredje part?
Messenger_creation_412F0712-AA66-4FBE-9C74-86EC8208D37E.jpeg

Toppen