Senaste nytt

Konsolidering hotellpoäng - Vad är möjligt ?

Valley

Medlem
Kanske lite lat som inte orkar leta upp sanningen som är någonstans där ute. Tror dock att jag får bättre utfall på detta sätt.

Inser att jag har poängen lite väl utspridda och tänkte mig konsolidera de till det bättre. Vad som nu är möjligt.
Målsättning en fetare semester senare detta år eller kanske nästa.

Där det är möjligt och jag väljer själv så kör jag SPG/Marriott. Nu har ju även Oslo fått ett Marriott.

Hotell
- Nordic Choice - 75 000
- Club Carlson - 100 000
- Hilton - 40 000
- B W - 95 000
- SPG - 35 000
- Marriott - 7 000

Flyg
- Eurobonus - 30 000
- BAEC - 35 000

Kort
- MR (Amex) - M 1,7 (dessa får ligga tills något bra erbjudande dyker upp)

Så, vad kan man hitta på

Det är väl ytterst ovanligt att man kan föra över från hotellpoäng till andra hotellpoäng (förutom marriott och SPG mellan varandra då, eftersom de är "samma").

Däreomt kan man ju gå från en del hotell till flygpoäng. Men om du skulle vilja göra något i stil med hotell -> flyg -> hotell är nog risken att det försvinner så mycket i varje steg att det inte är värt det.

Bäst är vanligtvis, förstås, att ta ut poängen i respektive företags huvudverksamhet. Flygbiljetter hos SAS, hotellnätter hos Hilton och så vidare.

Har du tur kanske någon här på marknadsplatsen kan/vill byta en del poäng med dig så att du får mer i något program. Just bu känns det som väldigt spridda skurar.

På marknadsplatsen har man kunnat byta Hiltonpoäng mot Carlsonpoäng (åt båda hållen), den som skickar CC-poängen måste vara minst guld, den som skickar Hilton behöver inte ha någon speciell status. Känns som att du kan byta dina 40k hilton mot 40k CC-poäng utan större problem.

Toppen