Senaste nytt

Kompensationsfråga

pt98ssy

Medlem
Hej! Skulle flyga CPH-NRT idag(16/1) i SAS Plus på poäng.Blev uppgraderad till Business på bud, 20200 poäng. Dock ombokad till FRA, och sen ANA på FRA-HAN. Dock i klass G, som verkar vara Premium Economy . Då skall jag väl minst ha tillbaka mina 20200 ör uppgraderingen till Business?
 

palmen

Moderator
Hej! Skulle flyga CPH-NRT idag(16/1) i SAS Plus på poäng.Blev uppgraderad till Business på bud, 20200 poäng. Dock ombokad till FRA, och sen ANA på FRA-HAN. Dock i klass G, som verkar vara Premium Economy . Då skall jag väl minst ha tillbaka mina 20200 ör uppgraderingen till Business?
Ja du ska få tillbaka de poängen.
 

Canadien

Medlem
Hej! Skulle flyga CPH-NRT idag(16/1) i SAS Plus på poäng.Blev uppgraderad till Business på bud, 20200 poäng. Dock ombokad till FRA, och sen ANA på FRA-HAN. Dock i klass G, som verkar vara Premium Economy . Då skall jag väl minst ha tillbaka mina 20200 ör uppgraderingen till Business?

Du har också goda chanser att få en hög Eurobonus baspoäng för G-flighten som ger 150% av flugan Miles till EB.
 

pt98ssy

Medlem
Menade HND!

Tror anledningen var att de inte fick dit ett flygplan från Oslo,en vet inte säkert.

Skulle landat 10.40, nu blev det 15.35 så vet inte om där.finns något att hämta?
 

pt98ssy

Medlem
OK. Om det var tekniken som strulade så bör man väl få mer än än 20200 poängen tillbaka? Eller tolkar jag alla dessa EU regler fel?
 
Toppen