Jag och min familj (2 vuxna, 1 child och 1 infant) reste i C-klass MIA-OSL i fredags. När SMS och epost kom att det gick att checka in fick jag ett felmeddelande att det inte gick att checka in online utan skulle göra på flygplatsen.
För att vara säker kontaktade jag SAS via chatten och fick svaret att det förmodligen (märk förmodligen) var för att vi hade en infant. Jag svarade att det var precis därför jag ville vara säker på att vi fick bra platser.
Jag försökte igen att checka in via appen, inloggad, ej inloggad men det längsta jag kom var att till steget där man väljer platser men då gick det inte att välja platser för någon och 1 av oss hade fått 1H, medan "plats" var tomt för övriga passagerare.
Inte mycket att göra, bara att bege sig till MIA och hoppas att han på chatten hade rätt. Knappast.
Damerna vid incheckning kunde inte göra något och alla 3 hade fått olika platser. "Ta det vid gaten blev det trevliga svaret".
Väl vid gaten var det en mycket otrevlig tjej som sa att de vid inchecking hade klantat sig och det var fullt i C-klass redan.
När min fru gick tillbaka till en annan rampagent så lyckades ho lösa att 2 av oss fick sitta på rad 8 och 1 på 1H.
Jag ringde till SAS men de kan inte göra något säger de.
Jag går igen fram till rampagenten och de sa att de skulle fråga fler passagerare om de kunde flytta sig. Något även kabinpersonalen skulle göra sa de. Väl på planet när vi själva frågade passagerare så hade ingen fått en fråga av någon från SAS om att flytta sig.
Ärende inskickat till SAS, får se vad de säger.
Vad vore rimlig kompensation? Det förstörde ju hela hemresan.
För att vara säker kontaktade jag SAS via chatten och fick svaret att det förmodligen (märk förmodligen) var för att vi hade en infant. Jag svarade att det var precis därför jag ville vara säker på att vi fick bra platser.
Jag försökte igen att checka in via appen, inloggad, ej inloggad men det längsta jag kom var att till steget där man väljer platser men då gick det inte att välja platser för någon och 1 av oss hade fått 1H, medan "plats" var tomt för övriga passagerare.
Inte mycket att göra, bara att bege sig till MIA och hoppas att han på chatten hade rätt. Knappast.
Damerna vid incheckning kunde inte göra något och alla 3 hade fått olika platser. "Ta det vid gaten blev det trevliga svaret".
Väl vid gaten var det en mycket otrevlig tjej som sa att de vid inchecking hade klantat sig och det var fullt i C-klass redan.
När min fru gick tillbaka till en annan rampagent så lyckades ho lösa att 2 av oss fick sitta på rad 8 och 1 på 1H.
Jag ringde till SAS men de kan inte göra något säger de.
Jag går igen fram till rampagenten och de sa att de skulle fråga fler passagerare om de kunde flytta sig. Något även kabinpersonalen skulle göra sa de. Väl på planet när vi själva frågade passagerare så hade ingen fått en fråga av någon från SAS om att flytta sig.
Ärende inskickat till SAS, får se vad de säger.
Vad vore rimlig kompensation? Det förstörde ju hela hemresan.