Senaste nytt

Kommer status automatiskt med på bonusresor hos SAS?

taxvalp

Medlem
Jag och många med mig har tidigare upplevt att status inte kommer med automatisk på bonusresor hos SAS. Det har ibland vållat bekymmer när man velat använda vissa förmåner och krävt manuell hantering på eller eller annat sätt.

I går flög jag GOT-ARN bokad med enbart poäng och min status syntes i bokning (även på den mejlade biljetten) och alla förmåner fungerade klanderfritt. Är detta en ny feature eller hade jag bara tur? Fler erfarenheter?

(Hittade ingen lämplig tråd så jag skapade en ny - flytta gärna om det behövs!)
 
Fru och barn (båda EBG) flög ToR SFT-ARN igår. Bokade enbart med poäng från sonens konto. Fruns status fanns med men inte barnets. Krävdes en sväng förbi incheckningsautomat för att få samma boardinggrupp t.ex.

Så man kan nog inte säga att det fungerar utan tur :)
 
Fru och barn (båda EBG) flög ToR SFT-ARN igår. Bokade enbart med poäng från sonens konto. Fruns status fanns med men inte barnets. Krävdes en sväng förbi incheckningsautomat för att få samma boardinggrupp t.ex.

Så man kan nog inte säga att det fungerar utan tur :)

Puh, då är SK-IT som det brukar!
 
Jag och många med mig har tidigare upplevt att status inte kommer med automatisk på bonusresor hos SAS. Det har ibland vållat bekymmer när man velat använda vissa förmåner och krävt manuell hantering på eller eller annat sätt.

I går flög jag GOT-ARN bokad med enbart poäng och min status syntes i bokning (även på den mejlade biljetten) och alla förmåner fungerade klanderfritt. Är detta en ny feature eller hade jag bara tur? Fler erfarenheter?

(Hittade ingen lämplig tråd så jag skapade en ny - flytta gärna om det behövs!)

Varje gång har jag fått lägga till manuellt..
 
Jag har en bonusresa bokad online och där finns bara mitt medlemsnr. inlagt som FQTR (=redemption). Mailade Diamantsupporten och bad dem lägga in det även som FQTS (=status)
 
Toppen