Senaste nytt

Kommentera gärna kreditkortsupplägg

Jag visste inte om det själv. Jag betalade för både MC och Diners för flera år sen när jag inte var EBG. Jag var i kontakt med MC ang något och snubben jag snackade med såg att jag hade Diners, så han krediterade två årsavgifter på mitt MasterCard. Efter det har jag inte betalat för mitt SAS MC.

Det låter ju onekligen positivt. Jag slapp betala från och med det att jag blev EBG och hade räknat med att säga upp korten den dag jag trillar ner till EBS nästa år. Men baserat på det ni säger här så ska man ju istället prata med dem.

Det är helt nytt för mig att SEB står även för Diners.

Hittade ett mail från 3e oktober med följande info

Upptäck en ovanligt lyckad kombination!
Genom att komplettera ditt SAS EuroBonus World MasterCard® med SAS EuroBonus Diners Club kan du samla ännu fler Extrapoäng på alla dina köp – oavsett om du handlar mjölk, kläder eller en ny soffa. Med dubbla kort blir du dessutom belönad med förmåner och erbjudanden!

Du betalar ingen avgift första året (värde 525 kr)
Därefter bjuder vi på årsavgiften för ditt SAS EuroBonus World MasterCard (värde 395 kr/år) så länge du är medlem i Diners Club – du får alltså två kort till priset av ett.

Ansök före 15 oktober 2013 och gör ett köp inom 30 dagar så tjänar du 6 000 Extrapoäng.

Har märkt under de sista 7-8 månaderna att SAS biljetten oftast blir flera hundra kronor billigare om man är ute i hyfsad tid och bokar, där man har allt inkluderat. Norwegian med flera olika tillägg kan bli ganska dyrt då dom också tar bra betalt ombord för mat och fika. Senast i april blev min SAS biljett till Agp med SAS ca 600 kronor billigare än Norwegian.

Det låter ju onekligen positivt. Jag slapp betala från och med det att jag blev EBG och hade räknat med att säga upp korten den dag jag trillar ner till EBS nästa år. Men baserat på det ni säger här så ska man ju istället prata med dem.

Det är helt nytt för mig att SEB står även för Diners.

Prata med dem rekommenderas varmt. När jag var EBS ringde jag och skulle fråga om årsavgiften på diners och på ren reaktion säger killen något i stil med "Men vad sägs om att vi stryker årsavgiften?". Utan att jag själv egentligen frågat efter det rakt ut. Så även då hade jag båda korten för 0kr/år. tror jag handlade för kanske 100k på diners per år.

Toppen