Kombinera Amex Elite med Mastercard Premium?

• Thread starter Thread starter Deleted member 11880
  • Start date Start date
Frankmikael skrev:Om man inte bryr sig om vouchern alls, är det smart att enbart köra SAS mastercard premium då?Klicka för att utvidga...
Låter som en enkel och smart lösning, och ett point earner kort till partern såklart. FlyPremium inom Europa funkar jättefint, barnrabatten gäller också som vanligt. Slipper man fundera på status också så länge man flyger Plus.

Hemma är vi båda för nära lifetime för att ge upp statusjakten, men annars hade jag gått över till samma eftersom fler än två platser business star alliance award kräver en del tid/energi och framförallt framförhållning.

Minibiff skrev:Hur hög spend krävs för att komma upp till högsta nivån?Klicka för att utvidga...
På Fly Premium? 0kr. Däremot krävs 200,000 intjänade eurobonuspoöng på 12 månader rullande. Men det är oberoende av var du tjänar dem, behöver inte vara via mastercard.

mha321 skrev:På Fly Premium? 0kr. Däremot krävs 200,000 intjänade eurobonuspoöng på 12 månader rullande. Men det är oberoende av var du tjänar dem, behöver inte vara via mastercard.Klicka för att utvidga...
Aha,

Så jag kan tillgodoräkna mig min spend på AMEX Elite också då?

Back