Senaste nytt

KLM-appen

Stenis32

Medlem
Bokade första resan med KLM i kombination med leg på SAS via sas.se. Då jag inte kan välja säten på KLM-benen i SAS-appen så laddade jag hem KLM-appen och lade till bokningen där utan problem.

Döm om min förvåning när det ser ut som på bilden nedan! Hur tänker man när resan visas som Stockholm när den går ARN-AMS-FRA och vice versa. Destinationen är ju inte Stockholm så hur tänker man? I ~99% av fallen är väl ändå start och slut densamma på en resa.

Är det en bugg eller feature? För er som är vana KLM:are, har ni massor med resor ”A till A”?

38d77af5e199ada7f985e7176174d0fb.jpg

Fick samma på Lufthansa förra veckan. Har sett samma på Finnair när det gällt över dagen resor. Så helt ovanligt är det inte. Men lite lustigt ;)

Bokade första resan med KLM i kombination med leg på SAS via sas.se. Då jag inte kan välja säten på KLM-benen i SAS-appen så laddade jag hem KLM-appen och lade till bokningen där utan problem.

Döm om min förvåning när det ser ut som på bilden nedan! Hur tänker man när resan visas som Stockholm när den går ARN-AMS-FRA och vice versa. Destinationen är ju inte Stockholm så hur tänker man? I ~99% av fallen är väl ändå start och slut densamma på en resa.

Är det en bugg eller feature? För er som är vana KLM:are, har ni massor med resor ”A till A”?

Är det på samma dag? Annars borde det inte vara så...

Kan tycka att SAS har en likartad ”feature” i sin app som bara visar första benet i en bokning. Har t.ex en GOT-ARN och en GOT-CPH i appen som visas med en bild på Stockholm respektive Köpenhamn, trots att slutdestinationen är Malaga i ena fallet och Tokyo i andra.

Toppen