Senaste nytt

Kastrup - Arlanda transfer, säkerhetskontroll på Arlanda?

JDD

Ny medlem
Ska flyga CPH-ARN-LHR med SAS. Någon som har koll på om man behöver genomgå säkerhetskontroll vid transfer på ARN? Eller kan man t.ex. ha med vätskor utan vidare?

Menar du att du ska flyga med incheckat bagage? Är det samma bokning följer den med hela vägen, om inte SAS dribblar bort den i samband med försening ;)

Du behöver inte igenom någon security på nytt.

Menar du att du ska flyga med incheckat bagage? Är det samma bokning följer den med hela vägen, om inte SAS dribblar bort den i samband med försening ;)

Du behöver inte igenom någon security på nytt.
Ja, samma bokning. Dock vet jag en gång jag kom från Berlin och skulle vidare inrikes och då var det säkerhetskontroll igen. Inte den vanliga så att man behövde "gå ut", utan någon slags säkerhetskontroll som man var tvungen att gå igenom vid transfer, men det kanske inte gäller för flyg inom Norden?

Ja, samma bokning. Dock vet jag en gång jag kom från Berlin och skulle vidare inrikes och då var det säkerhetskontroll igen. Inte den vanliga så att man behövde "gå ut", utan någon slags säkerhetskontroll som man var tvungen att gå igenom vid transfer, men det kanske inte gäller för flyg inom Norden?

Mest troligt behövde du byta terminal och tog dig inte dit airside. I detta fall blir det ej aktuellt.

Toppen