SAS hade sönder hjulen på min Titan Xenon väska för någon vecka sedan. Köade snällt vid arrival service och fick ett bagage claim nummer att fylla i på hemsidan och vänta de obligatoriska två månaderna på svar. Då jag var i behov av väskan mailade jag även www.väskan.com och frågade om de kunde hjälpa mig med reservdelarna.
Dagen efter ringer en trevlig tjej upp och undrar vilka hjul det är jag behöver och konfirmerade min postadress. 4 dagar efter mailet ligger hjulen i ett kuvert innanför min dörr. Inget tjafs bara perfekt service!
De hade haft alla möjligheter att säga att det här är inte vårt problem:
* Väskan var inte köpt hos dem
* Garantibeviset ligger i en flyttkartong hos Shurgard
* Garantin täcker inte ens flygskador
* Garantin kräver att väskan inspekteras av ett aukt Titan servicecenter
osv osv...
Men istället för att slingra sig som så ofta med garantiärenden så var de effektiva, tillmötesgående och löste mitt problem på ett utmärkt vis. Jag vet ju var jag kommer köpa min nästa väska....
Dagen efter ringer en trevlig tjej upp och undrar vilka hjul det är jag behöver och konfirmerade min postadress. 4 dagar efter mailet ligger hjulen i ett kuvert innanför min dörr. Inget tjafs bara perfekt service!
De hade haft alla möjligheter att säga att det här är inte vårt problem:
* Väskan var inte köpt hos dem
* Garantibeviset ligger i en flyttkartong hos Shurgard
* Garantin täcker inte ens flygskador
* Garantin kräver att väskan inspekteras av ett aukt Titan servicecenter
osv osv...
Men istället för att slingra sig som så ofta med garantiärenden så var de effektiva, tillmötesgående och löste mitt problem på ett utmärkt vis. Jag vet ju var jag kommer köpa min nästa väska....