Grenadine - Apelsinjuice - Midori ? XDOnce56 skrev:Jamaica. Vet inte om det är avprickat än, men om inte, håll tillgodo! (Drinken är en "Bob Marley", smakade riktigt illa!)Klicka för att utvidga...
Vi bodde på Hampton by Hilton Minsk City Centre. Rekommenderas starkt, speciellt eftersom hotellet endast kostar 5000 Hiltonpoäng per natt! Vårt plan avgick kl. 5 på morgonen så tyvärr kunde vi inte prova frukosten (stannade bara en natt, delsträcka i en eurobonus Award). Läget var bra, bredvid tågstationen, med promenadavstånd till Självständighetens torg. Bar och restaurang på hotellet.SeaPlanePilot skrev:OT: Var bodde ni och var det något ni rekommenderar?Klicka för att utvidga...
Gus skrev:Jovisst! Vi är nyss hemkomna från Vitryssland!Här är dottern på självständighetens torg i Minsk. Bilden togs precis före hon började klättra upp på Lenin-statyn och en militärvakt skällde ut henne! Landet var för övrigt det sista landet i Europa för mig!Visa bifogad bild 66421Klicka för att utvidga...
Gus skrev:Armenien verkar inte vara avprickat! Vi var där och kikade på kloster i förra veckan!Visa bifogad bild 66427Klicka för att utvidga...
Snyggt, ibockat.Mangostan skrev:Kollade snabbt på kartan och kan fylla på med följande länder som jag har besökt i år: Lesotho, Zambia och Zimbabwe.Klicka för att utvidga...
Toppen, Europa är nästan klart!Svanteg skrev:Slappade på Cypern, grekiska sidan, i månadsskiftet april/majKlicka för att utvidga...
Grymt. Den ser inte supergod ut.Once56 skrev:Jamaica. Vet inte om det är avprickat än, men om inte, håll tillgodo! (Drinken är en "Bob Marley", smakade riktigt illa!)Klicka för att utvidga...
Avbockad!Florre skrev:Marocko kan bockas av, var där sista veckan i juli.Klicka för att utvidga...
Hur får du det till ett eget land? Förenade Arabemiraten var ett av de första länder som prickades av i denna tråd.Kris skrev:Noterade att Abu Dhabi inte var avprickat. Var där i påskas.Klicka för att utvidga...
Jag har aldrig påstått att det är ett eget land. Som påpekats tidigare i tråden finns det en länk i första inlägget. Om man klickar på den får man upp en lista som även listar vissa områden som inte är suveräna stater. Det är i alla fall den lista jag får upp. Om vi inte går efter den listan kanske moderator kan ändra till en annan referens. Alternativt att administratören markerar alla områden som redan är täckta av de suveräna stater som besökts.Mangostan skrev:Hur får du det till ett eget land? Förenade Arabemiraten var ett av de första länder som prickades av i denna tråd.Klicka för att utvidga...
Jag har också läst det första inlägget, där det bl a står:Kris skrev:Jag har aldrig påstått att det är ett eget land. Som påpekats tidigare i tråden finns det en länk i första inlägget. Om man klickar på den får man upp en lista som även listar vissa områden som inte är suveräna stater. Det är i alla fall den lista jag får upp. Om vi inte går efter den listan kanske moderator kan ändra till en annan referens. Alternativt att administratören markerar alla områden som redan är täckta av de suveräna stater som besökts.Klicka för att utvidga...
Då är det säkert min Androidgerät som ger mig annan info.Mangostan skrev:Jag har också läst det första inlägget, där det bl a står:Endast nu existerande, "riktiga", självständiga länder räknas. Exempelvis hör Hong Kong till Kina, Grönland till Danmark, och Curacao till Nederländerna. Listan nedan utgår (för enkelhets skull) från Nationalencyklopedins lista över "världens länder";NE.seNågon lista som du nämner hittar jag inte där. Däremot en kartlänk till Trottin Travel Maps. Jag utgår från att det är den som gäller. Där är UAE redan markerad och jag kan inte se att de olika emiraten har egna fält.Klicka för att utvidga...
Kris skrev:Då är det säkert min Androidgerät som ger mig annan info.Trottin Travel Maps | BC's Travel Map and StatsPå denna länk klickar jag på sektionen Middle East och får upp följande:Middle EastAbu DhabiAjmanBahrainDubaiFujeirahIranIraqIsraelJordanKuwaitLebanonOmanPalestineQatarRas Al KhaimahSaudi ArabiaSharjahSyriaUmm Al QaiwainYemenBig deal... Det är ok att ignorera mitt inlägg om det känns bättre, så går vi vidare och firar helg.Klicka för att utvidga...