Senaste nytt

Kan man gå plus på en resa i first class eller business?

Hej!

Det slog mig nyligen att det vore intressant att testa om det går att äta/dricka under en resa i businness eller first till den grad att man "tjänat" pengar på sin biljett.
Dvs champagne, kaviar, finviner till ett värde av biljetten.

Om ni tror att detta går tar jag gladeligen emot förslag på resor där jag kan testa konceptet, for the good of the people.

Tänker möjligen SAS Business ARN-CPH, CPH-ARN för enkelhetens skull.

Tacksam för svar!

Hej!

Det slog mig nyligen att det vore intressant att testa om det går att äta/dricka under en resa i businness eller first till den grad att man "tjänat" pengar på sin biljett.

Om ni tror att detta går tar jag gladeligen emot förslag på resor där jag kan testa konceptet, for the good of the people.

Tacksam för svar!

Ja, teoretiskt är det väl inga problem om man tar med loungen.
Men man blir bra packad

Om du har One World Emerald, dvs. tillgång till 1:a klass lounger, är det inget som
helst problem räcker att flyga kort sträcka på billig ekonomibiljett från London, Hong Kong, Sydney, Tokyo mm

Hej!

Tacksam för svar!

Det finns ett antal influencers/youtubers som har videos med precis detta tema.

T.ex.:

Om du tror du kommer att bli serverad någon kaviar förutom Kalles mellan ARN-CPH, inklusive lounge besök, kommer du att bli ytterst besviken.

Fast å andra sidan så är det ju en avsevärt mindre summa som behöver "tjänas in" på en sån biljett än på en longhaul F. Nu har jag ingen koll på exakt vilken champagne som SAS har ombord, men när jag kollade snabbt nu på Systembolagets hemsida så kostar billigaste flaskan Charles Heidsiek 589 kr, så det är ju en bit på vägen (åtminstone om det inte är någon annan som dricker så att man får iaf en hel flaska själv).
Jag skulle väl dock tro att någon annan rutt i Europa är bättre än ARN-CPH då det antagligen finns rutter där man inte behöver betala så mycket mer men får längre flygtid så mer tid att konsumera. Och så givetvis komma till flygplatsen så tidigt som möjligt och konsumera all Hallands Fläder som finns i lounge.

På Star Alliance tiden gick det ju rätt skaplig att få bra värde från London, 2-3 glas champagne och 2-3 cocktails
därefter 2-3 singapor sling osv

Toppen