nyfikengrau
New member
Bankiren skrev:Test krävs enligt uppgifterna.Klicka för att utvidga...
Som sagt, skrev just efter ankomst.
Bankiren skrev:Test krävs enligt uppgifterna.Klicka för att utvidga...
Din gissning är lika god som någon annans, men jag antar att det är innan halva november passerat, för då skulle det inte vara i början på november. Min personliga förhoppning är att det verkställs den första veckan i november.Airman skrev:Någon som törs gissa på när "early November" är? 1:a Nov? 6:e? 14:e??Direktöversatt blir det ju "tidiga november/tidigt i november", men min fråga är mer om det i Amerika räknas strikt som 1:a nov, eller mer vagt som, nån gång första halvan av nov."Frågar för en vän" som har resa bokad den 6:eKlicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Som sagt, skrev just efter ankomst.Klicka för att utvidga...
Resetokig skrev:Bästa energigivartråden på länge! Förstår att ingen konkret information kommer komma hit på ett tag, men det är så roligt att se allas förväntan. Vi har en befintlig resa bokad till oktober, men det känns helt okej att boka om nät man faktiskt har något att tro på, på riktigt denna gång.Klicka för att utvidga...
Jag tror mer det handlar om hur många doser tillverkaren har angett i sin behandlingsmetod. I dagsläget är det 2 för de flesta vaccin. Att vissa länder ger 3 sprutor har inte så mycket att göra med om man är fullvaccinerad eller inte.Cristoffer Cedergren skrev:Tänker = tror, gissar.Mina gissningar bygger på senaste dagarnas mediarapportering och att FHOM skriver så här:"Nästa år kommer sannolikt en större andel av befolkningen att erbjudas en påfyllnadsdos av vaccin mot covid-19 men omfattningen är i dagsläget oklar."Tredje dos mot covid-19 troligen nästa år — FolkhälsomyndighetenUSA ligger ju några steg före oss, och där kommer det som du skrev ges påfyllnad efter ca 8 månader.Källa:Tredje dos rekommenderas i USA - Nyheter (Ekot) | Sveriges RadioMin gissningar är att USA kommer under nästa år ställa krav på att besökare har samma antal doser som de rekommenderar sin egen befolkning. Men det kommer blir en "lucka" här under vintern när det räcker med två doser, så passa på att åka!Klicka för att utvidga...
Någon som sett någonting i närtid kring hur de kommer se på Astras vaccin?Hubert skrev:Allt är ju föränderligt men så här definierar CDC "Fully vaccinated":In general, people are considered fully vaccinated:2 weeks after their second dose in a 2-dose series, such as the Pfizer or Moderna vaccines, or2 weeks after a single-dose vaccine, such as Johnson & Johnson’s Janssen vaccineIf you don’t meet these requirements, regardless of your age, you are NOT fully vaccinated. Keep taking allprecautionsuntil you are fully vaccinated.Så det indikerar ju precis som Mattias skriver ovan att förändras behandlingsmetoden så förändras definitionen.Klicka för att utvidga...
pswe skrev:Någon som sett någonting i närtid kring hur de kommer se på Astras vaccin?Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Det stämmer. Dock kan du inte åka via USA till Jamaica men måste åka via t.ex Canada.Du kan också intressant nog välja hänga i Serbien, Kroatien eller Turkiet i 14 dagar och åka direkt därifrån.En annan vanlig väg har varit Mexico.Klicka för att utvidga...
Renato skrev:Skulle du kunna berätta hur lite mer eller länka mer info om att jag kan åka till Turkiet va där i 14 dagar sen åka till USA.Hade uppskattat det, då jag verkligen vill åka till USA. Tack!Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Det finns ingenting publikt och officiellt som säger "åk via Turkiet". Det skulle kanske inte vara så smartHär är det som finns officiellt:Travelers Prohibited from Entry to the United States | CDC"With specific exceptions, several Presidential proclamations suspend and limit entry into the United States, as immigrants or nonimmigrants, of noncitizens who were physically present within the following countries during the 14-day period preceding their entry or attempted entry into the United States. For a full list of exceptions, please refer to the relevant proclamations in the links below".Sen ser du listan. Där finns inte Kroatien, Serbien eller Turkiet med. Hellre inte México. Det innebär i praktiken att man kan åka (direkt?) från dessa länder till USA efter 14 dagar. Om mellanlandning i tex. Frankfurt skulle räknas som "physically present" är för mig oklart.Med tanke på att USA öppnar upp igen om 5 - 8 veckor känns det i mitt tycke lite onödigt att sitta två veckor i Turkiet om man inte har bra med stålar och tid tillövers förståsKlicka för att utvidga...
Oavsett vilken rutt du tar så är det en bra idé att ta vaccinet. Man kan till och med sträcka sig så långt att säga att oavsett om du reser eller ej så är det en bra idé att vaccinera sig…Renato skrev:hehe hade varit roligt om det var så =)Okej då är jag med. Jag reser ofta till Istanbul så det är inga problem. men dock tänker jag antigen i Turkiet eller om man åker till cancun och är där i 14 dagar sen den 15 åker man till Usa för att senare åka hem till Sverige. Jag hitta faktiskt en resa idag i first class också.Måste man ta Vaccinet om man tar den rutten?Vad tycker du om det förslaget?Tack =)Klicka för att utvidga...