Senaste nytt

Kampanj Aegean: upp till 40% extra vid köp av award miles tom 27/12 2017

igelkotten

Medlem
Fick just mail från Aegean Airlines om att under en månads tid vid köp av award miles att man kan få upp till 40% extra, enligt tabell nedan.

Finns nog en del som flyger ihop guld med Miles+Bonus, så kan vara värt att köpa award miles ifall man behöver få ihop till en redemption. 30,000 miles krävs för en award inom Europa i Y, och 50,000 för C. Europa inkluderar även länder i nordafrika och mellanöstern, vilket kan göra det rätt värt. Tyvärr har Aegean precis, för några dagar sedan bara, höjt från tidigare 25k och 40k för intra-europa.

Tabell för köp av award miles
From 1,000 up to 2,000 > 20% additional award miles
From 3,000 up to 10,000 > 25% additional award miles
From 11,000 up to 20,000 > 30% additional award miles
From 21,000 up to 50,000 > 40% additional award miles

Tittade precis deras tabell och kostnaden i poäng för intra Asien är fortfarande 42k tur och retur vilket blir 21k one way.
Man kan tex flyga Tokyo-Singapore-Hong Kong i business för 21k poäng om man vill.
Har man inga poäng på kontot behöver man i så fall köpa 17k poäng.

1000 poäng kostar 25€ att köpa.
17k kostar med andra ord 425€ vilket är rätt billigt för sträckan ovan.
Jag skulle dock inte personligen köpa alla miles som krävs för en resa, snarare toppa upp kontot om man är lite kort.

Tackar för info, @igelkotten - har inte fått mailet om detta (än) och kände inte till ändringen inom Europa (men det verkar efter en snabb koll vara enda ändringen som tur är).
Vi kommer troligen ha ca 185-190 000 miles på vårt together-konto i mars och jag funderar på om det är värt att toppa upp till 200k för att prova first istf business på sträckan FRA-SYD (Asiana eller Thai, känner till att ICN-SYD ej finns som first). Ska inte åka förrän precis efter 1 januari 2019 men då är det ju absolut högsäsong så vill vara ute i god tid.

Värt att "toppa"? Då det är Aegean vi pratar om går ju ombokning och därmed Lufthansa First bort, samt allt som innebär mer än ett byte. Sedan är man väl trots F sådär lagom mottaglig för upplevelser på andra leget. Men å andra sidan, once in a lifetime och vad jag vet enda sättet i deras tabell att få två longhaul i F för "bara" 200k...

Toppen