Senaste nytt

Kör fler hotel med att man måste boka minst två nätter för att hotelet håller på att bli fullbokat?

fred80

Medlem
Försökte boka en natt på Radisson Scandinavia i Göteborg, men kunde inte boka en natt, men valde jag två nätter så gick det bra. Är medlem på deras mellan nivå ( Som inte ger något längre). Men jag skrive och frågar varför man kan boka två nätter men inte en?

"Hej Fred80,
Det beror på att hotellet är nära på att bli fullbokat och då prioriteras bokningar som ska stanna längre än en natt. Under sommaren, när hotellet har som mest gäster, kan det till och med krävas fler nätter än så för att göra en bokning.
Vänlig hälsning/Kind regards,
K"

Är det brukligt att hotel gör så här? Känns ju inte direkt relationskappade för mig som kund.
 

Hachans

Medlem
Ja, det förekommer men har mest sett det i samband med mässor och annat och från mindre hotell.

Men det förvånar mig inte att Radisson i Göteborg håller på med såna otyg.
 

Olle K

Medlem
Ok så det är förklaringen. Hände mig en gång när jag ville boka Radisson Scandinavia i Göteborg att man var tvungen att boka fler nätter. Så jag bokade inget.
 

henke12

Medlem
Ja, det förekommer men har mest sett det i samband med mässor och annat och från mindre hotell.

Men det förvånar mig inte att Radisson i Göteborg håller på med såna otyg.
Finns väl å andra sidan inget hotell som håller på med fler otyg än just Radisson i Göteborg?
Tänker främst på Riverside som har som policy att _INTE_ uppgradera Guldmedlemmar! :)
 

Sir Lemon

Medlem
Finns väl å andra sidan inget hotell som håller på med fler otyg än just Radisson i Göteborg?
Tänker främst på Riverside som har som policy att _INTE_ uppgradera Guldmedlemmar! :)
Jag har alltid blivit uppgraderad där trots billigaste rummet fått deluxe högt upp. Dessutom är de ju grymma genom sin gratis entré till spaet. :)
 

lillemannen

Medlem
Jag har alltid blivit uppgraderad där trots billigaste rummet fått deluxe högt upp. Dessutom är de ju grymma genom sin gratis entré till spaet. :)
Gillar att man har bar nära spaet!
Jag har oxå i stort sätt blivit uppgraderad där vid mina vistelse. Tyvärr har vi stängt kontoret i Gtbg, så blir inte så ofta Riverside mer.
 
Toppen