Senaste nytt

Köper du en bättre sittplats på planet?

Svår fråga. Sitter med samma dilemma. Har nyligen köpt arn-ams-jfk lga-yul-cdg-arn. På alla flyg finns det extra, plus, plus säten. Tänkte falla tillbaka på mitt FB-guldkort och min charm för att knipa de bästa platserna på flygen vid check-in el gate.

Annars känner jag väl igen stressen om man inte sitter på de främsta raderna i planet...

Kan du inte boka Plusplatser som FB guld?

Dessutom kan det vara värt att hänga på låset för online checkin 30 timmar innan första leg på resan. Om du har tur finns det billig Business uppgradering att köpa då. Typ 140 euro betalade jag för att uppdatera frugan AMS JFK.

Halloj,

Med FB-guld erbjuds KLM platser t halva priset, gratis m Platinum. Verkar som AF ger platserna gratis. Tror också att AF eco plus är mer 'premium'.

Flög två leg igår (8/3) Arn-Ams-Vie. På båda flighterna fick jag nödutgång efter att ha frågat om möjlighet t Platsbute vid gate. Ams-Vie var smockad t sista sätet.

Det som verkar hända m premiumplatserna nu är att ingen (eller få) betalar extra, vilket gör att platserna inte fylls och är tomma fram t avgång. Så reser man själv och har status skulle jag vänta och fråga vid gate. Två eller fler, vet inte. Ska bli intressant att se hur det går med på Ams-Jfk resan i börja av april. Hörde mig för i loungen på Ams igår att det är slut på upgrade platser i C, men att det finns fullpris C. Vilket är mkt trevligt då det ökar uppgraderingsmöjlighet. Fick också info att upp t 24-timmar innan kostar en uppgradering 45k poäng och innan avgång pengar och 25k poäng. Vi får se hur det går :)

Tjabba!

Bestämde mig för att betala för ett annat säte i Economy Comfort på min resa FUK-AMS med KLM igår. Fick betala 8500JPY (530:-SEK ca) och fick plats på rad 10 med ledigt säte bredvid mig.
Klart värt pengarna!

Blah blah... Det är inte så kul, men måste ju ta mer mig på jorden efter SAS Plus veckan innan. Sedan tar Ryanair tar AMEX nu också. Alternativen denna gång över 6000 kr dyrare....

Ingår seatblock när man betalar? Isåfall känns ju 100kr väldigt mycket värt det, även om det är NOK... Eller råkade det bara vara så att den var tom (alt. seatblockad från personen på andra sidan)?

Seatblock sa du inget om i urinlägget. Det är något jag kan tänka mig betala för...

Det verkar vara en vanligt förekommande förmån om man bokar rad 1-4 (premium seating) på Air Berlin. Blir en hundralapp även nästa gång, om det blir en nästa gång.

Toppen