Senaste nytt

Köpenhamn - Tokyo 22/2-27/2 (bokad sas business) boka om till first!

Hej alla hjälpsamma själar,

Jag har bokat en resa till Tokyo med SAS från CPH den 22/2 - 27/2 på poäng (100.000) men har nu fått känslan att jag ska unna mig en resa i First istället. Har suttit och letat på united men hittar tyvärr inget som faller mig i smaken då jag helst vill testa ANA samt Asiana First (eller en av dem och Lufthansa ut och lite chill i FCT. Nu vänder jag mig till experterna för att se om ni har bättre kanaler för att hitta First awards dessa datum. Även andra roliga förslag mottages gärna. Har bokat hotell i Tokyo från den 23/2 - 27/2 så vill gärna komma fram och lämna de datumen.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Tokyo
  3. När vill/behöver du resa ut? 21/22 Feb
  4. När vill/behöver du komma hem? 27 Feb
  5. Hur länge vill du vara borta? 5-6 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? ANA, Asiana, Lufthansa och kanske ett stop på vägen i BKK för Thai till Europa går också bra. Men gärna ANA eller Asiana till BKK då.
  9. Vad är din budget? (per person) 190.000 eurobonuspoäng
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att få testa antigen LH + Asiana, LH + ANA eller Asiana + ANA
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Tack på förhand :)
 

Eltoro76

Medlem
En fråga här, FCT det är vad jag förstår en hypad lounge i Frankfurt?!
Måste man flyga med lufthansa från Frankfurt?
Jag flyger Lufthansa dit, ANA därifrån i första klass.
 

palmen

Moderator
En fråga här, FCT det är vad jag förstår en hypad lounge i Frankfurt?!
Måste man flyga med lufthansa från Frankfurt?
Jag flyger Lufthansa dit, ANA därifrån i första klass.
Om du ankommer i Lufthansas First och flyger vidare med ANA i First har du tillgång. Ankommer med Lufthansa ekonomi eller business har du inte tillgång.
 

palmen

Moderator
Hej alla hjälpsamma själar,

Jag har bokat en resa till Tokyo med SAS från CPH den 22/2 - 27/2 på poäng (100.000) men har nu fått känslan att jag ska unna mig en resa i First istället. Har suttit och letat på united men hittar tyvärr inget som faller mig i smaken då jag helst vill testa ANA samt Asiana First (eller en av dem och Lufthansa ut och lite chill i FCT. Nu vänder jag mig till experterna för att se om ni har bättre kanaler för att hitta First awards dessa datum. Även andra roliga förslag mottages gärna. Har bokat hotell i Tokyo från den 23/2 - 27/2 så vill gärna komma fram och lämna de datumen.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Tokyo
  3. När vill/behöver du resa ut? 21/22 Feb
  4. När vill/behöver du komma hem? 27 Feb
  5. Hur länge vill du vara borta? 5-6 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? ANA, Asiana, Lufthansa och kanske ett stop på vägen i BKK för Thai till Europa går också bra. Men gärna ANA eller Asiana till BKK då.
  9. Vad är din budget? (per person) 190.000 eurobonuspoäng
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att få testa antigen LH + Asiana, LH + ANA eller Asiana + ANA
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Tack på förhand :)
Har inte sökt själv men med största sannolikhet kommer det finnas Lufthansa First på utresa till Tokyo. Hem kan det dock bli värre med ANA men de släpper relativt ofta fler F award med några få dagar till avgång.

Hemresan skulle kunna bokas om till NRT-SIN-CGK-BKK-FRA-CPH om du bara har max 3 flighter på utresan. Då kan du få in ANA F, Singapore F, Thai C, Thai F, Lufthansa/SAS Business/Plus. Nu pratar vi dock i teorin då det troligtvis inte finns platser i F på dina datum på alla dessa flighter. Thai brukar ha bra tillgång i F men de bokas ofta upp långt i förväg, speciellt under högsäsong.
 
Toppen