Senaste nytt

Köpenhamn - Sydney i business class

Hej, vet inte om placering av tråden är ok men chansar.

Jag behöver åka till Sydney för två dagars möte, således en jobbresa.

Mitt företag propsar på economy only.

Jag kan dock betala till mellanskillnad själv om till högre klass om jag vill. Spontant känns det ju inte bra alls, men i eftertanke så innebär det ju utställd biz biljett med bra miles intjäning, och upplevelsen är ju väsentligt bättre i högre klass på så lång flygning, så jag tänker det kan vara värt det.

Så:
1. Har någon erfarenhet av business till sydney? Vilka bolag har bra priser/tider?
Såg t.ex singapore had 30.000DKK vilket känns högt..
2. Är det värt att köpa en eco biljett (Y,B lika dyrt som biz ofta) och försöka uppgradera? Är EBD och priv club platinum.
3. Att använda en award ticket känns lite slösigt på en ren jobbresa, vill ju passa på tjäna in lite poäng iaf. (Har ca 130k sas poäng och 120k qmiles)

När? Utresa sön 5/11 (4/11 kan va ok), hemresa kväll 9/11 (alt morgon 10/11).

Från? Köpenhamn
Till? Sydney
Klass? Business (alt premium eco)
Allians? Helst Oneworld eller *A
Mellanlandningar? Spelar ingen roll, behöver vara framme morgonen (senast 7) den 7/11.

Tacksam för tips.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

E.K

Medlem
Om du kan tänka dig att positionerings flyga till London så finns det Premium Ekonomi med Singapore för ca 17.000 SEK.
Enligt Google flights fanns det PE med Vietnam Airlines för 12.000 men jag klickade aldrig vidare, ( har dom PE förresten)

Skärmbild (17).png
 

E.K

Medlem
Om du kan tänka dig att vara hemma på söndag igen så har du detta alternativ från Düsseldorf för cirka 15.000 SEK.

Skärmbild (18).png
 
Toppen