Senaste nytt

Köpenhamn-Lima med Star Alliance, EB + 2-4-1

flygfanten

Medlem
Har en 2-4-1 som jag måste boka innan 1/9 då HK-resan i augusti är cancelled. Tror ni det är möjligt att åka till Peru/Lima i juni, juli eller augusti? Minst turism bör det vara i juni som jag förstått det. Målet är att se Machu Picchu.

Eller är det en dålig idé med Sydamerika?
  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Lima/Peru (LIM)
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? T/R
  4. När vill/behöver du resa ut? 15/6 - 30/8. Helst juni om möjligt.
  5. När vill/behöver du komma hem? Flexibel, men senast 30/8.
  6. Hur länge vill du vara borta? ~16 dagar
  7. Hur många personer som skall resa? Två vuxna
  8. I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person) 250 000 EB (2-4-1, så totalt 500 000).
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Bra upplevelse framför så kort restid som möjligt
 
Last edited:

flygfanten

Medlem
Menar du i år eller nästa år? Det finns inga biljetter släppta för slutet av augusti 2021.

Skulle nog varit tydligare - menar till nästa år. Min voucher förlängdes bara med 30 dagar iom inställd resa då den gick ut förra året, så får ta vad som finns tillgängligt.
 

FilipJ

Medlem
De två alternativen som finns (så vitt jag vet) är att vänta för att söka när SAS öppnar för sökningar online igen, annars är det enda alternativet att veta tillgänglighet nu för Eurobonus-bokningar med Star Alliance att ringa Tallin och fråga dem. Men som sagt är det början av sommaren som är möjlig att undersöka, vill du boka slutet av augusti får du vänta till september/oktober. Tidigaste biljetterna brukar släppas 330 dagar före.
Gällande frågan om det är ”säkert” att boka, så går det väl bara att spekulera. Flygen går att avboka, se till att andra bokningar för hotell etc också går att boka av. Jag hoppas då världen är ganska öppen i Q2-3 nästa år, men att veta något går inte.
 

CoooC

Medlem
Om du fortsatt innehar ett Amex Premium eller Elite och förväntar dig att tjäna ihop till fler vouchers framöver så skulle jag inte stressboka en resa just nu bara för att en voucher håller på att gå ut. Personligen tycker jag poängen är
viktigare och vaskar hellre en voucher än att boka en resa som inte passar perfekt.

Du kommer ju inte kunna göra några ändringar efter den 1/9 utan att applicera en ny voucher, så det är också ett stort minus.
 

Mr Basic

Medlem
Om du fortsatt innehar ett Amex Premium eller Elite och förväntar dig att tjäna ihop till fler vouchers framöver så skulle jag inte stressboka en resa just nu bara för att en voucher håller på att gå ut. Personligen tycker jag poängen är
viktigare och vaskar hellre en voucher än att boka en resa som inte passar perfekt.

Du kommer ju inte kunna göra några ändringar efter den 1/9 utan att applicera en ny voucher, så det är också ett stort minus.
Håller inte med @CoooC
Ring Tallinn och kolla. Om det finns resa i juni 2021 som passar dig så skulle jag boka. Det enda du riskerar är ju 450kr/pp om du måste avboka i t ex maj (vouchern går ju förlorad hur som). :)
 
Toppen