Senaste nytt

Köpa guld i Dubai?

Klockor, och då menar jag fina klockor såsom Omega och Breitling mm, är relativt billigt. Breitling kan vara upp till 40% billigare än i Sverige. Om jag skulle köpa nåt så skulle det vara en klocka.

Vart ska man vända sig för att få dessa "rabatter" Är de så pass mycket billigare även i Dubai Mall och Mall of the Emirates?

Hogwash som man säger på Engelska.
Åk till Gold & Diamond Park: Gold & Diamond Park

Har själv handlat där och det är säkert. Som tidigare talare sade; pruta och pruta hårt. Det går och är en del av kulturen.
Jag köpte flera stenar samt en ring sist. 1ct stenen var mer än halva priset mot ockerpriserna vi har i Sverige.
20 mindre stenar fick jag för en spottstyver. Ringen, en allians i 14K vitguld var också löjligt billig jämfört med Sverige.
Jag är visserligen kunnig i området, men även en ikke skolad som kan pruta lär göra en bra affär.
Dom flesta som arbetar i butikerna är indier. Blåser dom dig lär dom få det jobbigt...

Vi fick t.o.m följa in i work shoppen (eller ska vi säga sweat shop!) och titta när dom gjorde i ordning våra smycken.

Tips:
När du vet vad du vill ha, kolla på sajter som Engagement Rings, Diamonds, Wedding Rings and Fine Jewellery at Blue Nile (sätt USA som sida) och skriv ner aktuella priser. Dom är dagsfärska.
Du ska kunna pruta en bra bit på detta pris. Ju mer du handlar, ju mer rabatt får du.

Vart ska man vända sig för att få dessa "rabatter" Är de så pass mycket billigare även i Dubai Mall och Mall of the Emirates?

Visst är det så! Jag köpte en Omega för nåt år sedan i Dubai Mall och det var ca 25% under svenska priset på NK. Dessutom från en riktig Omegahandlare vilket minimerar risken för att bli lurad. Jag antar att det beror på att utbudet av finare varor är högre än i Sverige och därmed andra priser.

För övrigt är jag sjukt nöjd med min klocka och ångrar inte köpet en sekund. Dessutom gav det mig fina poäng via användandet av mitt Amex...

Visst är det så! Jag köpte en Omega för nåt år sedan i Dubai Mall och det var ca 25% under svenska priset på NK. Dessutom från en riktig Omegahandlare vilket minimerar risken för att bli lurad. Jag antar att det beror på att utbudet av finare varor är högre än i Sverige och därmed andra priser.

För övrigt är jag sjukt nöjd med min klocka och ångrar inte köpet en sekund. Dessutom gav det mig fina poäng via användandet av mitt Amex...

Bra jobbat! Vi fick nog 30% ner på priset på hustruns Cartier inne på Dubai Mall.
Klockor börjar bli svårare och svårare att få riktigt stora rabatter på då tillverkarna nu börjat styra prissättning efter valutakurser. AP är ett bra exempel på detta.
Mitt senaste inköp gjordes på LHR T5 på Mappin & Webb. Det är tax-free där. Sparade precis som du en rejält slant, 30% jämfört med Sverige. Det skall tilläggas att allt som anses lyx och är importerat, dvs kläder, smycken, klockor etc är svindyrt i Sverige.

Vi har dock ofta ok pris på finare vin, tack vare bolaget!

Toppen