Senaste nytt

Jeju air

cbroxe

Medlem
Hej!

Kommer att behöva åka mellan Seuol och Tokyo i Mars. Vill inte lägga allt för mycket pengar på denna korta resa.

Ser ut som att det bästa och billigaste alternativet är Jeju air.
Vet ni någonting om dem? Hur ser det ut med säkerheten?
Finns något annat LCC med hyffsade priser som är bättre?
Har kollat ANA, ASIANA m.m. men jag tycker att priset är för högt för den korta resan.

MVH
 

cbroxe

Medlem
Hej.

Har sett den. Tänkte mer på säkerheten. Om någon kanske har "insight information" ,skvaller, here-say eller liknande...
 

sweflyer

Medlem
Säkerheten kan jag inte svara på, men gjorde samma sträcka i motsatt riktning i våras. Var helt OK för en så kort flygning. Beställde till en låda mat som smakade helt OK. Kändes lite som att flyga Norwegian.

Med det sagt skulle jag ta en funderare på om jag verkligen vill flyga till/från Narita. Hade jag gjort det igen hade jag betalat de extra pengarna för Haneda, för det tog väldigt lång tid att ta sig ut.

IMG_2986.JPG
 

Jönsson

Medlem
Hej.

Har sett den. Tänkte mer på säkerheten. Om någon kanske har "insight information" ,skvaller, here-say eller liknande...
Har svårt att tänka mig att ett koreanskt LCC i dag har annat än mycket höga krav på säkerhet. De Koreanska transportmyndigheterna slog till hårt mot koreanska LCC för några år sedan, då flera incidenter hade rapporterats, och tvingade fram nya säkerhetsrutiner och säkerhetsinvesteringar hos många av bolagen. De bolag som inte följde direktiven skulle få sina driftscertifikat indragna.

Här finns bolagets incidentrapporter sedan starten listade.
Incidents for airline Jeju | AeroInside

Service och komfort har dock säkert mycket att önska om man läser recensioner.
 
Toppen