Senaste nytt

Jagar ni Nätter, Stays eller Poäng?

Tostarp

Medlem
Har varit HHD sen ungefär 2002/2003 tror jag?

Då reste jag mycket i tjänsten och fick det 'automatiskt' då jag kunde styra i princip var jag skulle bo. Nuförtiden är det till 95% privat boende på Hiltonkedjans olika hotell runtom i världen där det ser skönt ut att fira semestern. Har blivit 'addicted' till att ha status och allt vad det innebär när jag bor på hotell och blir mäkta irriterad när jag blir tvungen att bo 'statuslös' på någon annan kedja.Typ 'fylla i namn' o annan skit :)

Har under många av de senaste åren sett till att få tillräckligt antal 'Stays' för att behålla HHD genom att bla åka på mycket weekend-resor runtom i Europa med bil för 'Hilton-hopping' (Ganska lätt för en Skåning), men har mer o mer börjat svänga över till Points istället. Dvs vi tar en dyr vecka någonstans några ggr per år istället.

Hur gör ni?

Jagar inte aktivt men med mitt resmönster uppnår jag HHD (relativt) enkelt på poäng*. På stays skulle jag med lite ansträngning nå HHG, på nätter HHS-HHG?
*En kombination av hyfsat dyra hotell och det faktum att jag får poäng även för familjens andra rum på semestern.:cool:

Har varit HHD sen ungefär 2002/2003 tror jag?

Då reste jag mycket i tjänsten och fick det 'automatiskt' då jag kunde styra i princip var jag skulle bo. Nuförtiden är det till 95% privat boende på Hiltonkedjans olika hotell runtom i världen där det ser skönt ut att fira semestern. Har blivit 'addicted' till att ha status och allt vad det innebär när jag bor på hotell och blir mäkta irriterad när jag blir tvungen att bo 'statuslös' på någon annan kedja.Typ 'fylla i namn' o annan skit :)

Har under många av de senaste åren sett till att få tillräckligt antal 'Stays' för att behålla HHD genom att bla åka på mycket weekend-resor runtom i Europa med bil för 'Hilton-hopping' (Ganska lätt för en Skåning), men har mer o mer börjat svänga över till Points istället. Dvs vi tar en dyr vecka någonstans några ggr per år istället.

Hur gör ni?
Jag körde under många år stays men var drivet av att det passade bra med jobbet då hade många korta vistelser (och även för längre vistelser ibland bytte hotell flera gånger).

Beror ju också på var man reser, hade en tid en massa billiga nätter som genererade väldigt få poäng så då blev det fokus på stays.

Har funnit att Points är bra ibland och kör det för en annan kedja (men principen är samma) då jag varje år tjänar in majoriteten av poäng som behövs för högsta status genom en dyr vistelse då vi är flera familjer som hyr en pool villa (och jag bokar och får alla poäng).

Det blir mest stays i de flesta kedjor då jag aldrig jobbar på samma plats 2 dagar i rad i princip.
Hilton kör jag mest privat, så där är det väll en blandning, men mest weekends och de privata semesterarna.
Når aldrig diamond på och förra året var det på stays - i år tar jag det nog på night med lite längre semestrar. Dett varierat helt enkelt.
Samma mönster gäller alla kedjor utom Marriot där man måste ta det på nätter.

Toppen