Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Åkte på en kombinerad jobbresa/semester för någon månad sen. Första flyget för jobb i Oslo så satt Carl Bildt på raden bakom. Åkte vidare på semester till Orkney från Oslo. På hemresan från Orkney via LHR så sitter Anna Maria Corazza Bildt (Carls fru) på raden framför på sista flyget från LHR. Vad är chansen?! :D

Tyckte jag läste något om en norsk kronprins i Austintråden, någon som kan säga att de sett honom?
Han reste mycket riktigt i businesskabinen, med plats 1A. Propert klädd utan att vara tilldragande eller överdrivet. Han rörde sig i kabinen och pratade med flera andra businesspassagerare. Alla som åkte i businesskabinen såg honom, inga problem, han gömde sig inte på något vis men gjorde heller absolut inget väsen av sig.

Lagom till konserten ombord så fixade crew en ledig stol i Plus till Kronprinsen och man kan se honom skymta förbi i SAS video från Kim Cesarions konsert här: SAS Scandinavian Airlines on Instagram: “Last night Kim Cesarion did a world premiere 10.000 meters above the ground on SAS flight SK6953 to #sxsw ✈️. Check out the video from the…”
Han sitter och tittar åt vänster i bild, ca 18-20 sekunder in i klippet.

Naturligtvis lämnar inte en säkerhetsvakt/livvakt sitt skyddsobjekt. Den mannen som tidigare finns omnämnd av @Tonton var självklart Kronprinsens adjutant, iförd norska arméns paraduniform, som bars på ett mycket ståndsmässigt vis under hela flygningen. Denna uniformsprydda herre satt på plats 1F.

Last edited:
Åh sjutton - då missade vi varandra. Jag satt i vanliga Star Alliance loungen på LAX vid samma tidpunkt.

Jag var in också där för att försöka komma ut på terrassen för att se när Donald landade men tyvärr regnade det ju så den var stängd. Så inget Air Force one

Yes, bekräftat att han var ombord. Satt på 1A om jag inte misstar mig. Såg honom inte personligen, men hans säkerhetvakt (antar vi att det var iaf) gick runt i kabinen med full uniform då och då.

Han reste mycket riktigt i businesskabinen, med plats 1A. Propert klädd utan att vara tilldragande eller överdrivet. Han rörde sig i kabinen och pratade med flera andra businesspassagerare. Alla som åkte i businesskabinen såg honom, inga problem, han gömde sig inte på något vis men gjorde heller absolut inget väsen av sig.

Lagom till konserten ombord så fixade crew en ledig stol i Plus till Kronprinsen och man kan se honom skymta förbi i SAS video från Kim Cesarions konsert här: SAS Scandinavian Airlines on Instagram: “Last night Kim Cesarion did a world premiere 10.000 meters above the ground on SAS flight SK6953 to #sxsw ✈️. Check out the video from the…”
Han sitter och tittar åt vänster i bild, ca 18-20 sekunder in i klippet.

Naturligtvis lämnar inte en säkerhetsvakt/livvakt sitt skyddsobjekt. Den mannen som tidigare finns omnämnd av @Tonton var självklart Kronprinsens adjutant, iförd norska arméns paraduniform, som bars på ett mycket ståndsmässigt vis under hela flygningen. Denna uniformsprydda herre satt på plats 1F.

Ni måste väl ändå nämna Shitkid när ni är på gång... :D

Toppen