Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Stod bakom stjärntrombonisten Nils Landgren i fast-track på ARN idag. Det konstiga är att jag stod bakom honom i samma säkerhetskontroll när jag var där förra gången för drygt en månad sedan. Och jag spelar också trombon... Odds på det?
Han är tremening till min svärfar så det så! :)

Satt bakom den nätta figuren Magnus Samuelsson från Frankfurt i höstas. Det lite märkliga var att han fick sitta i cockpit vid start och långt in i flygningen.
Flygvärdinnan försökte räta upp hans ryggstöd vid landningen vilket inte var så lätt!
Hade extremt bråttom och han gick av före mig och var svår att runda i gången in till terminalen!

Köpenhamn - Stockholm med SAS. En känd svensk moderat riksdagsledamot försöker gå ombord absolut först under prioboarding men blir nekad. Han blev irriterad.

Jag trodde alla riksdagsledamöter fick EBG automatiskt och därmed prio boarding.

Vederbörande är nog van att prioboarding inte fungerar som det ska. :rolleyes:
Det kan ju mycket väl ha varit så att det ofungerade denna gång också. :)

Möjligt att jag är ute på djupt vatten nu, men årskort på SJ tror jag är det som står till buds för samtliga. Travel pass på SAS (inkl EBG) får de ansöka om.
Jag tror att det stämmer. SJa årskort får användas för resor i hela landet, medan SAS Travel pass är begränsat till sträckan mellan Stockholm och bostadsorten.

Jag tror däremot att @agehall menar att SAS har delat ut Guld till samtliga riksdagsledamöter. Oklart för mig om så varit fallet och om man i så fall fortfarande gör så.
Jag trodde alla riksdagsledamöter fick EBG automatiskt och därmed prio boarding.
Det kan också vara så att han var guld, men inte lagt in numret i bokningen utan retro-registrerar just för att han sitter i riksdagen.

Filip & Fredrik satt igår långt bakom gardinen med vad jag antar var deras crew på BA863 Prag-London.

Toppen