Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

James Van Der Beek (Dawson's creek) hade hittat ett på glasögon på golvet i businesskabinen på flighten mellan LAX och JFK. Han undrade om de var mina. Pekade på de par jag redan hade på mig och sa snällt nej.

Stötte på "kändisar" vid två tillfällen på min jorden runt resa.

Mastodon (hela bandet och utrustning) skulle checka in framför mig på US Airways, kan säga att det tog lång tid. Inte riktigt min musiksmak och hade aldrig hört talas om dom innan.

Dr. Alban på sista flighten hem till Stockholm

Benny Andersson på Arlanda en gång, han hjälpe mycket vänligt två tyska turister.
Anja persson på en flygning med Swiss till Zürich.
Jag satt bredvid (ett säte emellan) Carl Jan Granqvist på en SAS-flygning från Kalmar till Stockholm. Johnny Thunders på en flygning från London till Göteborg (planet gick vidare till ARN som var hans slutdest) på 80-talet.

I går fredag blev jag plötsligt bryskt attackerad bakifrån på ett sätt som gjorde att jag i princip tappade balansen. Detta skedde då jag väntade på flyget i Oslo mot Stockholm som var lite sent. Det visade sig att den mannen som bara kom bakifrån och stötte i mig kraftigt var vår gamla stadsminister Göran Persson. Inte ett "förlåt" eller "ursäkta mig" kom ur mannens mun. Han hamnade sedan på samma rad som jag, på andra sidan gången. Då det var dags att lämna planet reste jag mig först men 2 sekunder senare tränger sig Göran Persson in framför mig genom att klämma sig in framför mig och trycka mig bakåt med hjälp av sin rumpa. Nej Göran, det är rätt, du fick inte min röst men nu vet jag ju i varje fall att du tycker du är lite bättre än oss andra.

Ricky Martin på MIA-SJU.
Hade inte känt igen honom om det inte var för skrikande fansen som väntade på flygplatsen.

Toppen