Senaste nytt

"Jag mötte Lassie" - kändisar du mött på flighter

Silvermedaljören i slalom VM Anna Swenn-Larsson samt trefaldiga VM medaljören Sara Hector och hela svenska laget var med på SK903 ARN-EWR i tisdags. Riktigt trevlig grupp som alla flög economy och som snackade med alla som ville. De hade mer special baggage än jag någonsin sett på ett flyg. Över 100 väskor och skidfodral. Som vanligt levererade Newark en patetisk upplevelse i service och det tog nästan 2 timmar att få ut specialbaggage. Där stod vi och skakade på huvudet tillsammans.
 
[OT] Varit i liknande sits flera gånger med specialbaggage. Irriterande.
Befann mig på samma flyg :)
För min del fungerade priority taggarna för en gångs skull. Rekordtid, från stolen, genom immigration och tull på under 20 min.

Då hade du riktig tur. Allt mitt vanliga baggage taggade med prio tog ändå lång tid och minst 30 min efter flight. Är amerikansk medborgare så var genom säkerheten 10 min efter dörröppning vid Gate 63. Det hade ju i just detta fall haft någon betydelse eftersom jag hade specialbaggage och den sorteras ju av vad som endast kan beskrivas som "tjänsten som gud glömde". Det är ju ett gäng män som skrattar och tjoar och verkar ha galet kul på jobbet (vilket är kul att se) men jag kan bara tänka mig hur deras arbeten sköts. Tydligt att det är enorma problem med både setup och deras arbetsinsats. Har skämtat med dem några gånger. De ser alltid lika förvånande ut att folk ifrågasätter hur en väska kan ta 15 min att komma ut medans specialbaggage ibland kan ta många timmar.

Synd att vi inte visste om varandra så det kunde bli lite businessclass-stämning under den där härliga sista turbulensen :rolleyes:. Kaptenen letade verkligen optimal höjd där ett tag. Flighter från Dublin, Paris, Amsterdam, Bryssel och Munchen hade tydligen haft rätt jobbig turbulens framför oss. Så tror faktiskt vi tog en lite längre rutt, för att undvika det värsta, ihop med motvinden som var som den var. Vi ses i luften någon annan gång!
 

Attachments

  • SK903.jpg
    SK903.jpg
    52,9 KB · Visningar: 195
  • SK903 2.jpg
    SK903 2.jpg
    34,3 KB · Visningar: 198
Då hade du riktig tur. Allt mitt vanliga baggage taggade med prio tog ändå lång tid och minst 30 min efter flight...
Synd att vi inte visste om varandra så det kunde bli lite businessclass-stämning under den där härliga sista turbulensen :rolleyes:
Jag blev oerhört förvånad själv. Brukar räkna med minst 90 min annars.
Det mesta av turbulensen sov jag igenom, har jag fått höra av min resekamrat. Vaknade till kort och vaggades snart tillbaka till sömn.
 
Toppen