Senaste nytt

Jag blev blåst här på forumet :(

Axxo

Medlem
Igår posta @Stenskott upp ett inlägg där han hade poäng som snart skulle gå ut. Han hade ingen möjlighet att använda poängen nu och poängen skulle gå ut väldigt snart.

Han ville inte ha något i utbytte förutom att man själv stod för överföringskostnaden. Jag erbjöd mig att betala överföringskostnaden samt skänka en summa till valfri välgörenhet. Jag tänkte att det var legit då man kunde se hans namn på Swish.

Vi kom överens att jag skulle swisha 1500 kr för att föra över hans 34 000 poäng och så fort poängen var inne skulle han välja ut en valfri välgörenhet resterande pengar skulle till. Jag swishade och poängen skulle komma in i morse meddela han mig men när jag väl kolla på förmiddagen fanns inga poäng :( Jag har försökt nå honom men hans mobil är avstängd samt att han tagit bort sitt konto här på BC.

Du kommer förmodligen läsa detta Christoffer. Du kommer anmälas.
 

Axxo

Medlem
Tack!

Tråkigt att finns oärliga människor, han sa att han hade pratat med SAS och stämt av.
 

intuition

Medlem
Polisanmäl och ge polisen swish.referensen. Polisen spårar lätt betalningen till ett konto och till den bankomat där dina pengar togs ut omkring 30 sekunder efter att du skickade dem. Det gör att de har snabbt namn och bildbevis på den målvakt som har swishen. Du får därmed dom på honom i tinget. Men pengarna ser du troligen aldrig mer.
 

igelkotten

Medlem
Tråkigt att du blev av med 1500 kr. Bara att polisanmäla och vara mer försiktig på nätet.

Människor har varit oärliga i alla tider (Adam ljög väl om äpplet?). Tur att det bara rörde sig om 1500 här.
 

Resetokig

Medlem
Polisanmäl och ge polisen swish.referensen. Polisen spårar lätt betalningen till ett konto och till den bankomat där dina pengar togs ut omkring 30 sekunder efter att du skickade dem. Det gör att de har snabbt namn och bildbevis på den målvakt som har swishen. Du får därmed dom på honom i tinget. Men pengarna ser du troligen aldrig mer.
Vänta inte för länge om ni ska polisanmäla. Bilder från uttagsautomater sparas inte allt för länge.
 

Delayed

Medlem
Känner mig så dum att jag gick på något sånt här, har så mycket annat tråkiga saker i mitt privatliv så jag hann väl inte tänka efter. Ska ta min tid och polisanmäla detta.
Känn inte så! Kunde ha drabbat vem som helst. Vi vill nog alla tro att vi är en stor familj här där alla vill varandra väl. Tyvärr finns det rötägg överallt. Se det som en lärpänning och du ska definitivt polisanmäla!
 

Axxo

Medlem
Tack ;) fint skrivet.

Jag swisha precis 500 kr till Radio Hjälpen (Dom mest drabbade - Corona Virus) . Höll iallafall min deal.

[GALLERY=][/GALLERY]
 

Attachments

  • 8ED25AF9-2C20-4AC7-AB53-172536E2C2B3.png
    8ED25AF9-2C20-4AC7-AB53-172536E2C2B3.png
    126,7 KB · Visningar: 268
Kan bara hålla med i kören här och beklaga att du vart lurad. Ibland gör man saker innan man har hunnit tänka klart, det visar på en mänsklig sida och vi vill gärna inte tro att folk ska blåsa en.

Men ngt fint kom det ur detta, ditt bidrag till radio hjälpen. :)

Edit; Glömde säga Tack för att du berättade detta, kan vara nytta för andra.
(Och hoppas vi slipper se några raljerande inlägg.)
 
Last edited:
Toppen