Senaste nytt

Jämförelse Kortförsäkringar

Vanlig hemförsäkring täcker privatresa i upp till 45 dagars utlandsvistelse. Jag hade aldrig förlitat mig på kortförsäkringen som primär försäkring utan sett till att ha en vanlig försäkring för en längre resa. Detta därför att kortförsäkringarna brukar ha en mängd villkor för att de skall gälla, såsom att resan måste vara betald till viss del med kortet och så vidare. Skulle jag bli sjuk eller förolyckas utomlands, då vill jag ha hjälp inte behöva visa att försäkringen borde gälla. Därför har jag själv en separat reseförsäkring som min primära, för den vet jag alltid gäller.

Håller med. Hade en hel del strul i vintras med försening till Nya Zealand. Tog allt plus bagage som kom 30tim sent med mitt försäkringsbolag utan något tjafs. MEN via SAS Mastercard vard det avrese försening och inte sen ankomst som gällde så inget att hämta där. Dock fick vi från båda när väskorna kom 30tim senare än oss. Damen på försäkringsbolaget hade hand om båda försäkringarna och betalade glatt ut för våra utlägg 2ggr

Finns det någon jämförelse mellan ex Elite, Platinum och Premium gällande vad de täcker försäkringsmässigt? Nån härlig matris eller så? :)

Jag har kikat lite på villkoren och jämfört och det verkar var mycket same same förutom att ersättningsbeloppen är olika och att Platinum är det enda kortet som täcker hyrbil.
Känner ni till några andra skillnader mellan de olika försäkringarna?

Det är lite skillnad från tid till annan; ibland är det olika försäkringsgivare för de olika korten, då skiljer sig försäkringarna mer, just nu är det Chubb på allihopa och då blir det mest en frågan om nivåer.

Gällande hyrbilsförsäkring så ska även Elite få det 2020. Jag har inte sett några villkor ännu, men gissar att det blir samma som med Platinum.

Toppen