malmokalle
Medlem
Precis som på Atatürk så har Turkish en CIP-lounge inrikes. Följande krav finns för att få tillträde:
- All our passengers traveling in Business Class
- Miles&Smiles Classic Plus members traveling in Economy Class
- Miles&Smiles Elite and Elite Plus members traveling in Economy Class can enter our lounge with their family members (spouse and children) or one guest
- Turkish Airlines Corporate Club (Turkey) members with a same day transfer on an international flight can benefit from our lounges with one guest
- Star Alliance Gold members traveling in Economy Class can benefit from our lounges with one guest
Efter en låååång taxi (>30 minuter) så kom vi fram till vår gate, nästan. Blev ytterligare 5 min. i buss innan vi kunde komma in i terminalen.
Inrikesterminalen ligger i G-piren, efter bussturen hamnade vi i F-piren.
Allt är föredömligt skyltat, men avstånden är stora.
Imponerande design och takhöjd.
Så klart finns en Fast Track. EBG med gäst och ekonomibiljett fungerar utmärkt!
Efter passkontrollen men innan Security finns en "taxfree" butik. Tycker dock inte att priserna är särskilt förmånliga. Priser i Euro men du betalar i Lira!
Upp en våning så är man i G-piren.
Sen blir det ännu en uppfriskande promenad.
Finns några kaffeställen på vägen till loungen.
För att komma till loungen så finns två hissar under bilden av tornet.
Nytt, fräscht och med sköna soffor.
Den här dagen fanns det gott om plats.
Påfyllning av mat pågår hela tiden. Fanns mycket personal så allt fungerade utmärkt.
Mums!
Med va fan, var finns Efes flaskorna?
Nä, jag hittade inga. Helt fikafritt i hela G-piren för övrigt.
Enligt min mening är det absolut bästa med loungen att man har egna gater. När övriga passagerare har boardat så åker man i en liten buss en kort väg till planet. Omvänd prioboarding som fungerar utmärkt!
Gateområdet i CIP-loungen.
Mot planet och ytterligare 25 min. taxi innan vi kunde lyfta till solen och Alanya!