Jøss, siden du vet så mye om hva og hvorfor: hvorfor får CC i SAS iPads?

Kan du gjengi motivasjonen som finnes i interne skriv?
Hvorfor forbedres ingen ting med en iPad?
Självklart kan saler förbättras när de får ipads. Men om de skaffar ipads för att klara en grundläggande recognition i form av ett extra välkomnande, då är det en väldigt konstig investering. Andra bolag klarade ju det under många år innan de skaffade ipads.
Och det har som sagt stått utskrivet på manifest länge. Det handlar om en ovilja eller otydliga instruktioner för hur man ska använda existerande information. Likaså att många CC
fortfarande inte vet vad som faktiskt ingår som Diamond i Go.
Sedan hoppas jag naturligtvis att det ger förbättringar. Framförallt borde det ge möjlighet till ytterligare förbättringar när man väl löst grunden. Personligen tror jag snarare att den kan användas till saker som att direkt se vidare flygningar och eventuella förseningar/ombokningar och den typen av service. Den kräver en mycket mer dynamisk information, och det är där en uppkopplad enhet kan tillföra mycket.
Forøvrig kom jeg med en generell observasjon og informasjon, og av mine 80 flights med SAS i år har ~ 3/4 av alle flightene hatt recognition av EBG/EBD under servering.
Men siden du vet bedre er vel samtlige tilfeller irrelevante
Då har du haft en helt annan upplevelse än jag, och än de flesta andra som skrivit här inne. Jag har visserligen bara haft 76 flights med SAS i år, så jag har lite sämre underlag. Men av dessa 76 flights (mestadels SAS mainline med bas på ARN, och några med CPH. Ett par jettime/flybe-operated, men de kan vi ju räkna bort om vi vill) så har jag fått EBD recognition färre än 10 gånger totalt, utan att behöva visa kortet först. Och på flighter i Plus har jag fått det exakt
noll gånger.
Men av dessa kanske ca 10 gånger, så är 8-9 efter sommaren. Det har definitivt blivit bättre. Men du måste välja bättre rutter än jag
Man kan naturligtvis diskutera hur viktigt det är. Jag bryr mig nog betydligt mindre än vad en hel del andra här inne verkar göra. Men på de rutter jag flyger fungerar det definitivt inte, varesig det är viktigt eller inte.