Hmm,
Stämmer det verkligen att det är ”engelska mil”?
Borde det inte vara ”Nautiska mil”?
Håller med (även om det verkar vara Kenya och Xiamen som ger 100% medan Tarom och Vietnam ger färre poäng). Det kändes dessutom lite snålt att några av klasserna gav fantastiska 10% eller 15% av flugen sträcka hos Vietnam. Bättre än inget men ändå"Intressant" att inte ens de dyraste bokningsklasserna i economy ger 100% intjäning hos Kenya Airways och Tarom.
Jo, det är normalt engelska mil, s.k. statutory miles om 1609 meter, med förkortningen mi, som är flygbolagen "miles" i bonusprogrammen. Däremot anger flygplanstillverkare ofta flygplans räckvidder med nautiska miles om 1852 meter, med förkortningen nm. Därutöver finns olika gallons, olika ounces o.s.v. SI-systemet skapades för länge sedan för att vara entydigt och logiskt sammanhängande. Men tyvärr var USA tongivande när flygbranschen växte fram, och det landet är kvar i medeltiden när det gäller enheter, och i detta fall t.o.m. mer primitiva än Storbritannien.Hmm,
Stämmer det verkligen att det är ”engelska mil”?
Borde det inte vara ”Nautiska mil”?
Virgin Atlantic har detta för närvarande:Nu vill vi snart också se hur mkt poäng man kommer tjäna till de andra bolagens bonusprogram när man reser ned SAS och kreddar till tex Flying Blue.
Okej, är det inte så att SAS och Virgin haft codeshare till London förut och därför gått att tjäna poäng på SAS-flygen till Flying Club?Virgin Atlantic har detta för närvarande:
Fly with our SkyTeam partner Scandinavian Airlines | Virgin Atlantic
Information on our SkyTeam partner Scandinavian Airlinesflywith.virginatlantic.com
Jo, precis. Det är samma info som för ett år sedan: https://web.archive.org/web/2023092...rlines/scandinavian-airlines-earn-points.htmlOkej, är det inte så att SAS och Virgin haft codeshare till London förut ovh därför gått att tjäna poäng på SAS-flygen till Flying Club?