PRJml2ENIpiC1e3L skrev:Noob fråga/fundering...Jag skaffade Ambassador status nu under hösten, tyckte late check-out och weekend vouchern var värt 200USD.Jag visste redan när jag köpte det att jag skulle bo på ett hotell torsdag-lördag. Jag frågade hotellet i fråga och dom sa att vouchern går att använda för dom dagarna, inga problem svarar dom. Nu när jag ska åka så kan jag inte använda vouchern dom datumen jag kollar på, är första veckan i januari så jag tänkte att det är pga black-out datum under jul/nyår. (Spelar ingen roll i det här fallet för jag fick en sjyst Annual sale rate)Nu håller jag på att planerar lite inför våren men får inte fram något hotell på något datum som jag kan använda vouchern :"The Ambassador Complimentary Weekend Night rate is not available. However, you may still book a room for the selected date(s)."Det här måste vara fel tänkte jag, och så verkar det vara. Om jag söker med check-in någon dag förutom fredag så kan jag inte använda vouchern men om jag söker från fredag så är det inga konstigheter.Så frågorna är:- För att använda vouchern måste jag ha check-in på en fredag?- Ska jag för stays t.ex. torsdag-söndag fråga hotellet direkt om de kan applicera vouchern för att kunna boka?Jag har nu sökt på InterContinental Ana The Strings Tokyo, Tokyo, Japan.12(fredag)-22(måndag) april 2019 kan jag boka med voucher.18(torsdag)-22(måndag) april 2019 kan jag inte boka med voucherExtra fråga: Vilket Intercontinental är bäst i Tokyo ?Jag vill gärna ha access till en sjysst loungeKlicka för att utvidga...